عباس امیری‌فر گفت: بسیاری از مردمی که حجابشان را رعایت نمی‌کنند پیرو رفتار و افکار امثال مسیح علینژاد و ربع پهلوی نیستند زیرا آنها می‌خواهند اصل دین را بزنند.

آنهایی که حجاب درستی ندارند هم دنباله روی امثال مسیح علینژاد و ربع پهلوی نیستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت حجاب در کشور موضوعی با اهمیت است اما برای تر.یج حجاب و قانع‌کردن آن بخش از جامعه که حجاب مناسبی ندارد، چه باید کرد؟

عباس امیری‌فر، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «از ابتدای انقلاب همه بزرگان گفته‌اند که باید فرهنگ‌سازی در جامعه گسترش یابد اما تا کنون در حوزه حجاب فرهنگ‌سازی‌های خوبی صورت نگرفته است اما با علم به این موضوع باید بگوییم که علاوه بر فرهنگ‌سازی باید کنترل هم صورت گیرد. حجاب مربوط به عزت خانم‌هاست اما امروز اگر در خیابان‌ها و فروشگاه قدم بزنید، در حوزه حجاب شرایطی را مشاهده می‌کنید که انگار در کشوری خارجی قرار داریم. حجاب کار فرهنگی می‌طلبد اما کار فرهنگی مانع قانون‌نویسی نیست».

او ادامه داد: «البته بدانیم که باید قانونی نوشته شود که قابل اجرا باشد. من تصور می‌کنم بهتر است خود نهادهای عمومی مثل مترو، داروخانه‌ها و... به افرادی که کشف حجاب می‌کنند، خدمات ارائه نکنند تا آن افراد خودشان با شرایط وفق دهند و رعایت کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «هنوز هم می‌شود تمرکز بر تذکر باشد تا شیوه‌های دیگر. می‌شود با خانم‌هایی که حجاب مناسبی ندارند، گفت‌وگو کرد. ما که به حج عمره می‌رویم با خانم‌هایی که حجابشان را درست رعایت نمی‌کنند، حرف می‌زنیم و جالب است برایتان بگوییم که بسیاری از آنها در مسیر برگشت حجابشان را رعایت می‌کنند. به خانم‌ها باید یادآوری کنیم که در قرآن به موضوع حجاب اشاره شده است و یک دستور الهی است. باید صحبت کرد البته با متانت و آرامش که تأثیرگذار باشد».

امیری‌فر در پایان گفت: «من باور دارم بخشی از جامعه اگر از سر لجبازی حجاب را رعایت نمی‌کند، لجبازی با اسلام یا نظام ندارد و از شرایط اقتصادی گلایه دارد و مطمئن باشید بسیاری از همین‌هایی که حجابشان را رعایت نمی‌کنند پیرو رفتار و افکار امثال مسیح علینژاد نیستند و تردید نکنید همان‌ها هم دنباله روی امثال ربع پلهوی که می‌خواهد اصل دین را بزند، نیستند. اگر مردم ببینند که مسئولان برای بهبود اوضاع معیشتی کشور تلاش می‌کنند، اعتماد خواهند کرد و حجاب را هم رعایت می‌کنند».