حوادث رکنا: رئیس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کل کشور (فراجا) جزئیات افزایش حقوق سربازان را تشریح کرد و گفت: معوقات حقوق در ماه های آینده به حساب سربازان و پایوران واریز می شود.

جزئیات افزایش حقوق سربازان از زبان سردار تقی مهری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا،  سردار تقی مهری در تشریح افزایش حقوق سربازان اظهار داشت: با مساعدت مجلس و دولت و همچنین پیگیری‌های سازمان نیروهای مسلح حقوق سربازان نسبت به سال ۱۴۰۰ میانگین حدود دو برابر یعنی ۱۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: یعنی از مبلغ یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان در فروردین ۱۴۰۰ به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: حقوق و مزایایی که در فیش حقوقی هر سرباز نسبت به درجه و محل مأموریت تعیین شده است به این عدد و رقم افزایش حقوق اضافه می‌شود.

ارتقا حقوق ها

وی گفت: خدمت سربازی سه طیف دارد که به ترتیب سربازی، درجه داری و افسر جزئی است و حقوق‌ها هم بر اساس همین طیف ارتقا پیدا می‌کنند همچنین مقطع تحصیلی و جایگاه خدمت هم در حقوق‌ها تأثیر دارد.

مهری با اشاره به اینکه حداقل حقوق یک سرباز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، افزود: در هفته گذشته منابع این افزایش حقوق در نظر گرفته شده و اجرایی و عملیاتی شده البته سربازان و یا حتی پایورانی که حقوق فروردین نگرفته‌اند در ماه‌های بعد به عنوان معوقه دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پایان گفت: امکان دارد یک ستوان یکم سرباز (بیشترین درجه) در منطقه عملیاتی حقوقش به بیش از ۸ میلیون تومان هم برسد.