مدیرعامل آتش‌نشانی اراک گفت: 514 مورد آتش‌سوزی در اراک مهار شد.

دلایل وقوع آتش‌سوزی‌ها در اراک مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، آتش‌سوزی یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب در جنگل‌ها، مراتع و باغ‌ها است که می‌تواند تغییرات بزرگی در جوامع گیاهی ایجاد کند، با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای خشک تلقی می‌شود اهمیت توجه به این موضوع افزایش می‌یابد، همچنین شایان ذکر است که در ایران اکثر آتش‌سوزی‌ها در فصل خشک تابستان ایجاد می‌شود.

با توجه به بارش باران در ابتدای امسال و رشد مراتع، احتمال آتش‌سوزی در مراتع، جنگل‌ها و باغ‌ها بیش از گذشته شده است و با توجه به نقش قابل توجهی که جنگل‌ها در کاهش آلودگی هوا و جذب مواد آلایندگی دارند، با نابودی آن‌ها انسانها، حیوانات و تمام موجودات زنده در معرض انقراض قرار می‌گیرند.

همچنین آتش‌سوزی سبب مشکلات فراوان دیگری از جمله فقیرتر شدن خاک، از بین رفتن نهال‌ها و بر هم خوردن میزان همسالی درختان می‌شود. این منابع دارای ارزش‌های غیر قابل انکار اقتصادی و زیست‌محیطی هستند بنابراین باید در حفظ آنها کوشید.

این آتش‌سوزی‌ها در ایران سبب مخاطرات غیرقابل انکاری از جمله از بین رفتن منابع با ارزش زیست‌محیطی شده، همچنین عرصه زندگی را نیز بر اهالی ساکن در جنگل‌ها تنگ کرده است.

ایجاد گشت هوایی برای اولین بار در کشور به جهت کنترل آتش‌سوزی مراتع ایلام انجام می‌شود

رعایت ایمنی برای جلوگیری از خطر ضروری است، با توجه به خطراتی که در فصل تابستان برای مراتع و جنگل‌ها موجود است اهمیت آموزش به آحاد مردم به‌ویژه کشاورزان، ساکنان جنگل‌ها و مزرعه‌داران ضروری است، این آموزش سبب پیشگیری از آتش‌سوزی و یا مشارکت با آگاهی مردم در سوانحی چون آتش‌سوزی می‌شود.

مسعود آقازیارتی با اشاره به آتش سوزی‌های امسال اظهار داشت: نزدیک به 514 مورد آتش‌سوزی‌های فضای سبز شامل باغ، مزرعه، مراتع و علف‌های خشک سطح شهر را در شهرستان اراک داشته‌ایم

وی افزود: از ابتدای امسال تا به الان حدود 36 مورد آتش‌سوزی مزرعه و خرمن در اراک و اطراف اراک داشتیم و 84 مورد نیز آتش سوزی‌های باغ بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد: با اهتمام و تلاش‌های زیادی که آتش‌نشانان داشتند همه آتش‌سوزی‌ها مهار شد و هیچ خطری افراد را تهدید نکرده است، همچنین برای هر آتش‌سوزی نیز یک تیم ارسال شده است.

آقازیارتی بیان کرد: در آتش‌سوزی‌های خیلی بزرگ به سبب وسعت و گسترش آنها چند تیم ارسال می‌شود، در این راستا برای آتش‌سوزی انبار علوفه در جاده فرودگاه و آتش‌سوزی مزرعه در جاده میقان ، 4 تیم آتش‌نشانی اعزام شده است.

وی عنوان کرد: در آتش‌سوزی باغ‌ها عموما دو تیم و در خرمن به دلیل بزرگی آتش‌سوزی، 3 تیم اعزام می‌شوند.