بنتلی صد سالگی خود را با نمایش ماشینی جشن گرفت که به گفته این کارخانه ایده‌ای از مدل‌هایش در سال ۲۰۳۵ را نمایش می‌دهد.

اتومبیل سال ۲۰۳۵ بنتلی را ببینید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 کانسپت EXP 100 GT ماشینی کاملا خودران با قوای محرکه الکتریکی است. ظرفیت ذخیره انرژی باتری‌های ماشین پنج برابر بیشتر از باتری‌های کنونی است و شارژ آنها تا ۸۰ درصد تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

باتری‌ها به چهار موتور الکتریکی نیرو می‌دهد که می‌توانند سرعت این بنتلی را در کمتر از دو و نیم ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است و ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند.صندلی‌های این ماشین را می‌توان با سه چیدمان مختلف تنظیم کرد.

با اینکه ماشین الکتریکی است و بر خلاف مدل‌های کنونی به جلوپنجره برای خنک کردن موتور نیازی ندارد، طراحان کارخانه همچنان جلوپنجره ماشین را به عنوان امضای بنتلی حفظ کرده‌اند. این جلوپنجره حالا صفحه‌ای نورانی است که با چراغ‌ها ترکیب شده است. ماشین نزدیک‌ شدن راننده را تشخیص می‌دهد و با رقص نور به او خوش‌آمد می‌گوید.

کانسپت با احترام به حفظ محیط زیست ساخته شده و در بخش‌های مختلف آن از مواد بازیافتی استفاده شده است. از جمله رنگ ماشین از سبوس برنج گرفته شده و تودوزی از چرمی مصنوعی است که با پس‌مانده‌ کارخانه‌های شراب‌سازی ساخته می‌شود. داخل ماشین هم با ترکیبی از چوب ۵۰۰۰ ساله و مس بازیافت‌شده، تزیین شده است.

ماشین می‌تواند تا چهار سرنشین داشته باشد و چیدمان صندلی‌ها در سه حالت مختلف تغییر می‌کند. کنترل ماشین را یک هوش مصنوعی برعهده دارد که "منشی مخصوص بنتلی" نامیده شده است. این هوش مصنوعی به مرور زمان عادت‌ها و سلیقه راننده و سرنشینان را یاد گرفته و طبق آن بخش‌های مختلف را تنظیم می‌کند.

بنتلی اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۳ همه ماشین‌هایش را علاوه بر موتورهای درون‌سوز با قوای محرکه هیبرید هم خواهد ساخت. اولین مدل کاملا الکتریکی بنتلی قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.