نخستین خودروی شاسی‌بلند و آفرود برقی توسط شرکت بولینگر تولید می‌شود، شرکت‌های تولید‌کننده خودروی برقی مانند پورشه و تسلا تاکنون خودرویی در این کلاس تولید نکرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ صنعت خودروسازی جهان در حال حرکت به سمت طراحی، توسعه و تولید خودروهای برقی است اما تا‌کنون خودروی برقی در کلاس شاسی‌بلند و آفرود تولید نشده‌ است اما شرکت بولینگر برای نخستین بار اقدام به تولید خودروی آفرود برقی کرده‌ است.

خودروهای تولید شده قبلی ماشین‌هایی سریع هستند اما شرکت بولینگر با خودرو‌های B1 و B2 به دنبال عرضه خودروی برقی در کلاس آفرود است.

طی دو سال گذشته مدل‌های اولیه این خودرو‌ها ارائه شده‌اند و حالا در پروسه ساخت قرار گرفته‌اند؛ مدل B1 در سال 2017 موتوری با قدرت 360 اسب بخار داشت و به گشتاور 639 نیوتن‌متر می‌رسید اما در نسخه پیش‌تولید برای تولید خودرو از دو موتور استفاده شده‌ است، که مجموع قدرت را به 614 اسب‌بخار و گشتاور را به 919 نیوتن‌متر می‌رساند. این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتربرساعت فقط به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت مدل جدید B1 در مقایسه با نسخه‌ی اولیه کاهش پیدا کرده و از 200 به 160 کیلومتربرساعت کاهش پیدا کرده است. ناگفته نماند توانایی یدک‌کشی این خودرو 3،400 کیلوگرم است.

مدل B1 به دنده کمکی مجهز هستند و باتری 60 تا 100 کیلووات‌ساعتی دارند که امکان حرکت از 200 تا 320 کیلومتر را فراهم می‌کنند اما مدل B2 باتری 120 کیلو وات ساعتی دارد که امکان حرکتی بیشتری می‌دهد.

فیلم/ داستان خودروی برقی جمشید آرین و درخواست 20 میلیارد تومانی
سرمایه‌گذار تولید خودروی برقی در زنجان انصراف داد