علم تغذیه نشان داده است که علاوه بر میزان کالری دریافتی، زمان دریافت آن نیز اهمیت دارد به گونه‌ای که دریافت کالری‌های بیشتر در صبح و دریافت کالری‌های کمتر در عصر به کاهش وزن کمک می‌کند.

در این ساعت ها غذا بخورید لاغر می شوید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش بهداشت نیوز بسیاری از افراد در عصرها شروع به خوردن هله‌وهوله‌های مختلف می‌کنند. علت این کار می‌تواند خستگی افراد، نداشتن تمرکز کافی برای انجام کارهای مختلف خود و بی‌حوصله بودن آن‌ها باشد که منجر به روی آوردن به خوردن غذاهای پرچرب و شیرین می‌شود.

تحقیقات بسیاری نشان داده که بدن ما در مقابل کالری‌های دریافتی چگونه در ساعات صبحگاهی نسبت به ساعات عصرگاهی واکنش نشان می‌دهد.

علت این امر مربوط به علم پیچیده ریتم‌های شبانه روزی است. این ریتم‌ها شامل تغییرات جسمی، روانی و رفتاری در بدن است که یک چرخه تقریباً ۲۴ ساعته را دنبال می‌کنند. این ریتم‌ها توسط یک ساعت بیولوژیکی در مغز هدایت می‌شوند که در درجه اول تحت تأثیر نور است و به سایر ساعت‌های "محیطی" در عضلات و اندام‌ها، ساعت روز را اعلام می‌کند.

از آنجا که ریتم‌های شبانه روزی بر چگونگی متابولیزه شدن کالری ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها طی یک دوره ۲۴ ساعته تأثیر می‌گذارند، این عامل می‌تواند چرایی کاهش سرعت کم کردن وزن با دریافت کالری‌های بیشتر در ساعات عصرگاهی را توضیح دهد.