مردی که اقدام به فروش شمش‌های طلای تقلبی به فروشندگان دلار و ارز کرده بود، دستگیر شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

۱۳ آبان ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و فروش شمش طلای تقلبی از سوی مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و در همین راستا نیز ماموران با دعوت از شاکی تحقیقات خود را برای رسیدگی به موضوع آغاز کردند. 

با حضور شاکی در محل او به ماموران گفت:‌ در تاریخ ۱۳ آبان ماه درحال فروش دلار در خیابان شیخ صفی بودم که مردی میانسال با نزدیک شدن به من پیشنهاد کرد که به جای خرید و فروش دلار، شمش طلا بخرم و در ادامه با چرب زبانی زیاد مرا مجاب کرد که اقدام به خرید شمش کنم. در همین راستا نیز سوار بر خودروی پژو ۴۰۵  این فرد شدیم و متهم در خودرو یک عدد شمش طلای ۱۸۰گرمی به من داد و در عوض آن از من دلار گرفت. در ادامه پس از اینکه من از خودرواش پیاده شدم این فرد بلافاصله از محل فرار کرد و من هم شمش طلا را به طلافروشی بردم و آنجا بود که متوجه شدم این شمش تزئینی است و فاقد ارزش است.

با کسب اطلاعات متهم، اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری‌ آغاز شد و چند روز بعد در تاریخ سوم آذرماه کارآگاهان پلیس آگاهی متوجه شدند متهم در خیابان سهروردی در حال فروش یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ است که در همین راستا گروهی از ماموران به محل اعزام شده و متهم را که مردی ۵۳ ساله بود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. با انتقال متهم به مقر پلیس ،بازجویی از وی آغاز و مشخص شد که این فرد پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرائم مالی دستگیر شده است. این فرد در بازجویی‌هایی پلیس به بزه انتسابی اقرارکرد و گفت که از چند ماه پیش اقدام به خرید تعدادی شمش طلایی زنگ تزئینی کردم و سپس با پرسه زنی در خیابان‌هایی که محل حضور فروشندگان ارز بود، اقدام به ارتباط گیری با این افراد کرده و شمش‌ها را در ازای دریافت یورو یا دلار به آنان می‌فروختم. 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که متهم پس از تکمیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه زندان شد، اما شکات و شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند برای طرح شکایت خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کرده و شکایتشان را ثبت کنند.