با گذشت بیش از سه هفته از مهرماه، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز دوشنبه ۱۹ مهر، با حضور حجت الاسلام رییسی رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزارت علوم، سرپرستان دانشگاه‌ها،‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون علمی ریاست جمهوری، مدیران آموزش عالی و آموزش پزشکی دانشگاهیان در حالی برگزار شد.

در مراسم بازگشایی دانشگاه با حضور رئیس جمهور چه گذشت؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حالی امروز با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه‌ تهران برگزار شد که دانشجویان دانشگاه ها و حتی دانشگاه تهران که میزبان این مراسم بود، امکان حضور در این مراسم را نداشتند و حتی سازوکارهای حضور مجازی دانشجویان در این مراسم برای آنها فراهم نبود.

با گذشت بیش از سه هفته از مهرماه، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز دوشنبه ۱۹ مهر، با حضور حجت الاسلام رییسی رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزارت علوم، سرپرستان دانشگاه‌ها،‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون علمی ریاست جمهوری، مدیران آموزش عالی و آموزش پزشکی دانشگاهیان در حالی برگزار شد، که فقط تعداد محدودی یعنی کمتر از ۵۰ نفر از دانشجویان دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که اسامی آنها به عنوان میهمان اعلام شده بود و اغلب از فعالین دانشجویی بودند، موفق شدند در سالن برگزاری مراسم حاضر شوند و در جریان روند برگزاری مراسم قرار بگیرند.

اگر چه در مجموع حدود ۲۰۰ نفر به عنوان میهمان در مراسم سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی امسال حضور داشتند و به دلیل شیوع کرونا ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی امکان حضور بیشتر میهمان در این مراسم وجود نداشت، اما بر خلاف سال‌های گذشته دانشجویانی که موفق نشده بودند در سالن برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حضور پیدا کنند،‌ امکان مشاهده مراسم و شنیدن سخنرانی‌ها از طریق ویدئو پروژکتور در بیرون از سالن وجود نداشت و می‌توان گفت مراسم امسال در بی خبری دانشجویان و فعالان دانشجویی از روند برگزاری مراسم و سخنان رییس جمهور و مسئولان برگزار شد.

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امسال به گونه ای برنامه ریزی شده بود که حتی لینک پخش مستقیم به منظور حضور مجازی دانشجویان در سالن در نظر گرفته نشده بود و به نوعی شاهد برگزاری بزرگترین مراسم دانشجویی بدون حضور دانشجویان و در پشت درهای بسته بودیم.

در این مراسم روسای دو دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران، وزرای علوم و بهداشت،همچنین یک استاد به نمایندگی از اساتید دانشگاه‌ها و یک دانشجو نیز به نمایندگی از دانشجویان کشور درحضور رئیس جمهور سخنرانی کردند و پس از آن در پایان مراسم رئیس جمهور به ایراد سخنرانی پرداخت.

ضرورت و اهمیت بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از مهم ترین و محوری ترین موضوعات مورد تاکید وزاری علوم و بهداشت همچنین سرپرستان دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران در این مراسم بود.

در پایان مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و آموزش پزشکی، حدود 26 نفر از کنکوری‌های برتر در وزارتخانه های علوم وبهداشت و همچنین برترین‌های شاهد وایثارگر با حضور رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند.