تهران- ایرنا- جودی ایوانز یک فعال آمریکایی بامداد روز شنبه گفت: سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا و طراح تحریم های ضد ایرانی خود شخصا یک سلاح کشتار جمعی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جودی ایوانز با انتشار مقاله ای در تارنمای کامان دریمز نوشت: مندلکر که به عنوان طراح تحریم های آمریکا علیه ایران شناخته شده است در حالی مدعی است که ایران دارای سلاح های کشتار جمعی است که دولت آمریکا با حمایت های این خانم و پیشبرد سیاست های فشار حداکثری بر تهران مسئول کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر در جهان است.

ایوانز افزود: دولت آمریکا و ترامپ به خوبی می دانند که ایران دارای سلاح های کشتار جمعی نیست و برای مجهز شدن به این تسلیحات نیازمند ۱۰ سال پیشرفت علوم دفاعی و نظامی است، اما برای پیشبرد سیاست های جنگ طلبانه خود علیه تهران دست به اظهارات غیرواقع می زنند.

ایوانز فعال آمریکایی و یکی از سیاستمداران صلح طلب برای اظهار مخالفت های خود با سیاست های آمریکا در هفته گذشته به همراه چندین فعال دیگر دست به اعتراض مدنی در مقابل کنفرانس ایران هسته ای در شهر نیویورک زد و با نشان دادن بنری حاوی" صلح با ایران" همگان را به صلح و دوستی و دوری از جنگ و دشمنی دعوت کرد.

ایوانز حتی در مقابل سخنرانی به تازگی مندلکر در سخنانی تکان دهنده گفت: هیچ سلاح کشتار جمعی در ایران وجود ندارد. شما یک سلاح کشتار جمعی برای بشریت ایران هستید. شما سلاح کشتار جمعی برای مردم ایران، کوبا و ونزوئلا هستید. شما مردم را کشته اید.

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گذشته به نقل از منابع خود در کاخ سفید نوشت: مندلکر معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده برای تروریسم و ‌اطلاعات مالی، در آینده نزدیک استعفا خواهد کرد و به بخش خصوصی می رود.

مندلکر بیش از یک سال به عنوان معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده مشغول به خدمت است و وی در اجرای تحریم های مالی علیه ایران نقش بسزایی داشته است.

هر بار که فهرست تازه‌ای از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران انتشار می یابد، نام یک مسئول آمریکایی با این سیاهه همراه می‌شود؛ مقامی که گویی اساسا فقط برای خدمت به رژیم صهیونیستی به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده رفته است. او «سیگال مندلکر» است.

به گزارش تارنمای خبری «گری‌زون/Grayzone» مندلکر «یک افراط‌گرای حامی اسرائیل» است که «در پشت جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران قرار دارد. »

به گزارش گری‌زون، وی یک وکیل به شدت اسرائیلی است که مناسباتی طولانی با شبکه‌های سیاسی جناح راست دارد.

گزارش‌ها حاکی است که او در توافق بدنام «فلوریدا» نقش داشته است. طبق توافق فلوریدا «جفری اپستین» که به برده‌داری جنسی و قاچاق جنسی دختران جوان متهم بود، از رویارویی با چنین اتهاماتی در امان ماند.

وال استریت ژورنال نوشت: مندلکر در سال ۲۰۱۷ به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری منصوب شد. رسانه‌های خبری حامی اسرائیل او را «اسرائیلی سابق» و «متولد اسرائیل» نامیدند.