جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش گفت: نهاجا در کنار حفظ و «اورهال» جنگنده های موجود، ساخت جنگنده‌های بومی را نیز در دستور کار قرار داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر حسن جهانشاهی جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تحریم‌های همه جانبه ایران در حوزه نظامی، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی هوایی ارتش از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته اند اما با این وجود با تلاش جهادگران این عرصه توانسته اند تمامی جنگنده ها را حفظ و آماده به کار و «اورهال» کند و هچنین بسیاری از تجهیزات و سیستم‌های آن‌ها را به روز کنند که امروز به خوبی می تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

وی افزود: از سوی دیگر نیروی هوایی ارتش در کنار حفظ و اورهال جنگنده های موجود، ساخت جنگنده های بومی را نیز در دستور کار قرار داد و همان گونه که همگان شاهد بودند سال گذشته شاهد پرواز جنگنده تمام ایرانی و پیشرفته کوثر بودیم که به دست توانمند متخصصان کشورمان در نیروی هوایی و وزارت دفاع طراحی و تولید شد.

جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش به توانمندی نیروی هوایی در حوزه آموزش و انتقال تجارب اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش و انتقال تجارب کاری از جمله در زمینه اورهال، نیروهای جوان را در کنار نیروهای خبره، با تجربه و استاد کار که سالهاست در این حوزه مشغول فعال هستند و تجارب گرانقدری قراره گرفته و تجارب آنها به کار گرفته می شوند و این دانش و تجارب گرانبها به بهترین شکل به این جوانان انتقال داده می شود.  

امیر جهانشاهی با بیان اینکه نیروها و جوانانی که به نیروی هوایی ارتش می پیوندند و در این نیرو استخدام می‌شوند از بدو ورود در یگان خدمتی، آموزش های مختلفی را فراگرفته و متناسب با رده به کارگیری، دانش و تجربه مورد نیاز به آنها انتقال داده می شود، افزود: البته از تجارب پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف نیز به خوبی استفاده و دانش آنها به جوانان انتقال داده می شود.

وی گفت: در درون نیروی هوایی در طی این چهل سال چندین نوبت پوست اندازی های لازم اتفاق افتاده و نیروهای قدیمی بازنشسته و نیروهای جدید جای آنها را گرفتند که این نیروهای جدید دانش و تجارب پیشکسوتان خود را به خوبی فرا گرفته اند.