رئیس هئیت قایقرانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی خط مقدم دفاع از کشور است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ظهر امروز ناخدا یکم سهراب صادق در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد، افزود: نیروی دریایی با حضور موثر و مقتدرانه خود در تمامی عرصه های دفاع از کشور همواره خط مقدم است.

ناخدا یکم صادق با اشاره به ۷ آذرماه سالروز نیروی دریایی تصریح کرد: اولین پیروزی کشور در جنگ تحمیلی توسط نیرویی دریایی و با نام عملیات مروارید بود که در این عملیات نیروی دریایی با نمایش قدرت نظامی خود ۱۲کشتی و ۱۳ هواپیمای جنگی دشمن را سرنگون و به بخش عمده ای از صادرات نفت عراق لطمه زد.

وی باتاکید بر اینکه حفاظت از منافع ملی  کشور وظیفه اصلی نیروی های نظامی به ویژه نیروی دریایی است،خاطرنشان کرد:  دشمن کنونی ایران یک دشمن دریایی است بنابراین باید برای رویایی قدرتمندانه با دشمنان دریایی حضور مقتدرانه با اتکا به مدیریت داخلی را داشته باشیم.

رئیس هئیت قایقرانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در ۱۴ مهر سال۸۸ نیروی دریایی را یک نیرویی راهبردی معرفی کردند، اظهار کرد: تامین امنیت راه های مواصلاتی، مبارزه با دزدان دریایی، اسکورت ۴۵۰۰ فروند کشتی و اعزام ۱۰ ناو گروه صلح و دوستی برای کشورهای منطقه از جمله اقدامات موثر وعزتمندانه نیروی دریایی در راستای احیای فرهنگ دفاعی و برقراری امنیت در منطقه است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر نیروی دریایی در حال ساخت ناوشکن و همچنین ناو موشک انداز پنهان جهت تقویت ناوگان شمال با همکاری تمامی دانشگاه های داخلی است.

ناخدا یکم صادق با اشاره به اینکه دشمن درمقابل توان دفاعی و نظامی نیروی دریایی کشور هراس دارد، افزود: شصت و چهارمین ناوگروه خود را بااتکا به مدیریت داخلی به دریاهای آزاد اعزام کردیم.

وی ادامه داد: حضور موفقیت آمیز نیروی دریایی کشور در دریاهای آزاد ازجمله خلیج عدن، دریای سرخ، خزر، خلیج فارس و سایر دریاها نشان از اقتدار نیروی دریایی است.