یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت که در لایحه بودجه ۹۹ دیده شده، به هیچ وجه جوابگوی کمبودهای سبد هزینه خانوار نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناهید تاج الدین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه ۹۹ اظهار کرد: افزایش ۱۵ درصدی حقوق به هیچ وجه جوابگوی کمبودهای سبد هزینه خانوار نیست و در مقایسه با نرخ تورم کالاهای اساسی، حمل و نقل و مسکن بر زندگی کارگران بسیار کم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: از دیگر سو سقف معافیت مالیاتی در سال ۹۹ سالانه ۳۶ میلیون تومان(ماهانه ۳ میلیون تومان) تعیین شده و کارکنان با درآمد بالای ۳ میلیون تومان در ماه مشمول پرداخت مالیات می شوند، در حالی که ۳ میلیون تومان به طرز معناداری کمتر از  خط فقر است.

تاج‌الدین گفت: این سقف معافیت مالیاتی یعنی آنکه در سال ۹۹ جمعیتِ زیر خط فقر بیشترِ درآمدشان را باید به دولت مالیات بدهند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وقتی حداقل ۳۵ درصد سبد هزینه خانوار و در برخی کلان شهرها تا ۸۰  درصد سبد هزینه خانوار را هزینه مسکن تشکیل می دهد، مالیات بر درآمد کجا قرار می گیرد؟ و اساسا دولت می خواهد از کدام درآمد کارکنان مالیات بگیرد؟

تاج‌الدین اضافه کرد: تلاشمان را برای افزایش سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان در لایحه بودجه  ۹۹ و نیز افزایش بیشتر از ۱۵ درصد حقوق کارکنان در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی مجلس انجام می دهیم.