کارشناس مسائل بین‌الملل،با اشاره به آمار جدید اعلام شده توسط آمریکایی‌ درمورد تلفات عین‌الاسد تصریح کرد: جمهوری اسلامی اسناد غیرقابل انکاری دارد که در جریان این حمله هزینه وارد شده به آمریکایی‌ها بیش از آنچیزی است که اعلام می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو  با برنامه" رویداد" رادیو گفت‌وگو، با بیان این‌که آمریکایی‌ها در تلاش هستند که تعداد تلفاتشان در ارتباط با حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد را به گونه‌ای مدیریت شده اعلام کنند و در همین چارچوب هرچند وقت یکبار آمار جدیدی در این زمینه اعلام می‌کنند، گفت: در مجموع آمار اعلام شده بیانگر این است که به آمریکایی‌ها در جریان این حمله ضربه مهلکی وارد شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: با توجه به این‌که رییس جمهور آمریکا فرمانده کل قوا در این کشور محسوب می‌شود در حال حاضر اعلام یک کشته نیز برای او هزینه‌بر است بنابراین سعی می‌کنند آمار واقعی در این زمینه را انکار کنند. از دیگر سو این حمله و تلفات وارد شده بیانگر عدم توانمندی آمریکا در حفاظت از خودش است.

صدرالحسینی ادامه داد: در حال حاضر آمریکایی‌ها هزینه‌های سنگینی را از کشورهای مختلف به بهانه تامین امنیت آنها دریافت می‌کنند و اگر تعداد تلفات واقعی آمریکا در عین الاسد مشخص شود این سوال در بین افکارعمومی دنیا به وجود می‌آید که آمریکایی‌ها در حالی که نمی‌توانند از خودشان محافظت کنند چگونه ادعا می‌کنند که از دیگر کشورها حمایت کنند.

وی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران اسناد قابل انکاری در دسترس دارد که هزینه انتقام در عین الاسد برای آمریکایی‌ها بسیار سخت بوده ولی آنها با توجه به شرایط داخلی آمریکا و منطقه این موضوع را کنترل می‌کنند، افزود: در ارتباط با موضوع تلفات آنها می‌گویند که سربازان آمریکایی ضربه مغزی شده‌اند تا بعد از آن راحت‌تر بتوانند تعداد کشته‌هایشان را بیان کنند، چرا که اگر بگویند دست یا پای آنها آسیب دیده کسی باور نمی‌کند که فردی به خاطر آسیب دیدن دست یا پایش کشته شده ولی وقتی بگویند که از ناحیه سر آسیب دیده‌اند آنها به راحتی می‌توانند کشته‌های خود را در این زمینه توجیه کنند.