حسین انصاری‌راد گفت: آقای عارف زمینه اختلاف میان اصلاح‌طلبان را ایجاد کرده است.

حسین انصاری‌راد: از رأی خود به روحانی و لیست امید رضایت ندارم/ عارف آشکارا به اتحاد اصلاح‌طلبان لطمه می‌زند/ عارف هیچ‌وقت اهل تفاهم و گفت‌وگو نبود/ یک حرف درست هم از عارف شنیده نشد/ اصلاح‌طلبان باید تکلیف خود را با مردم روشن کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: فعالیت انتخاباتی محمدرضا عارف در برخی استان‌های کشور آغاز شده و این گزاره را اخیرا حسن رسولی از نزدیکان او تأیید کرده است. با تکیه بر این موضوع می‌شود به قطعیت گفت که عارف راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا کرده زیرا هنوز نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بررسی مصادیق انتخابات را آغاز نکرده است و به گفته حسین مرعشی برای اینکه عارف می‌خواهد مستقل و فارغ از نظر نهایی اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شود، از او برای حضور در این تشکل انتخاباتی دعوتی به عمل نیامده است.

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس ششم درباره ابعاد حضور عارف در انتخابات به «مثلث‌آنلاین» گفت: «تصمیم آقای عارف مبنی بر اینکه فارغ از نظر اصلاح‌طلبان نامزد انتخابات شود و هیچ توجهی به نظر بزرگان اصلاحات نداشته باشند، به طور آشکار به اتحاد اصلاح‌طلبان ضربه می‌زند. در حقیقت آقای عارف زمینه اختلاف میان اصلاح‌طلبان را ایجاد کرده است و چنین عملکردی نه برای خود او و نه برای جبهه اصلاحات نتیجه مطلوبی نخواهد داشت».

او ادامه داد: «البته این را هم بگویم که اگر اصلاح‌طلبان متحد شوند و نامزد معتبر و رأی‌آوری را معرفی کنند، جایی برای عارف نمی‌ماند و حرفی برای گفتن نخواهد داشت زیرا مردم اعنتایی به او نمی‌کنند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که در دوره نمایندگی‌تان چه ارتباطی با عارفی به عنوان معاون اول دولت اصلاحات داشتید، بیان کرد: «من شخصا هیچ وقت احساس تفاهم با آقای عارف نداشتم و او را به هیچ‌وجه اهل گفت‌وگو ندیدم».

او درباره عملکرد عارف در مجلس دهم هم اظهار کرد: «عملکرد آقای عارف در مجلس دهم هم بسیار ضعیف بود و حتی یک حرف درست از او شنیده نشد. حتی من از همه اصلاح‌طلبان حاضر در مجلس دهم یک‌بار هم حرف دست نشنیدم. من به تمام لیست 30نفره امید رأی دادم اما واقعیت این است که نتیجه مطلوب حاصل نشد».

این نماینده مجلس ششم در پاسخ به این پرسش که آیا از رأی خود به روحانی و لیست امید پشیمان هستید، تصریح کرد: «ما بر حسب وظیفه عقلانی خود عمل کردیم زیرا تصور می‌کردیم این افراد می‌توانند کشور را به مسیر عقلانیت بازگردانند. پشیمان نیستم اما از رأی خود به روحانی و لیست امید رضایت ندارم زیرا آن‌طور که انتظار می‌رفت چه در دولت و چه در مجلس دهم عمل نشد».

انصاری‌راد در پایان درباره وضعیت کلی انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «اصلاح‌طلبان باید تکلیف خود را با مردم و انتخابات روشن کنند که چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند و اگر قرار است بازهم مدیریت کشور به همین شیوه هشت‌سال اخیر ادامه یابد، همان بهتر که در انتخابات شرکت نکنند».