عباس سلیمی‌نمین گفت: تعلق خاطر تاجزاده به انقلاب مانند مخملباف است که با اسرائیل در ارتباط است.

عباس سلیمی‌نمین: فائزه هاشمی به انصار حزب‌الله پول داد که علیه‌اش مطلب بزنند/ تاجزاده با معاندین در آمریکا ارتباط دارد/ تاجزاده با مخملباف و سازگارا نامه‌نگاری می‌کند/ او از اسلام هم عبور کرده است/ احتمالا تندروهای اصلاح‌طلب فایل ظریف را منتشر کرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مصطفی تاجزاده که به تازگی به صورت رسمی اعلام کرده است که در انتخابات نامزد می‌شود، اخیرا در کلاب‌هاوس تندترین مواضع را اتخاذ کرد تا ثابت کند که برای رقابت به میدان نیامده بلکه می‌خواهد فضای انتخابات را متشنج کند.

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره ابعاد نامزدی تاجزاده در انتخابات به «مثلث‌آنلاین» گفت: «افرادی مانند تاجزاده در انتخابات شوخی هستند و نباید آنها را جدی گرفت. به هیچ پذیرفته نیست فردی که به هیچ یک از ساختارهای نظام باور ندارد در همین ساختار نامزد انتخابات شود. امثال تاجزاده و فائزه هاشمی عیش خود را غربی‌ها می‌برند و از یک نژادپرست جنایت‌کارِ فاشیست به نام ترامپ حمایت می‌کنند و هم‌زمان در انتخابات جمهوری اسلامی نامزد می‌شوند. البته نامزدی آنها در نظام ایران به معنای اوج آزادی بیان در جمهوری اسلامی است زیرا اگر فردی در کشور دیگری ساختار سیاسی و حقوقی آن کشور را قبول نداشته باشد، اصلا اجازه سخن گفتن پیدا نمی‌کند، چه رسد به نامزدی در انتخابات. آنها دنبال شکستن تمام ساختارها هستند و هیچ هدف انتخاباتی در سر ندارند».

او ادامه داد: «شما نگاه کنید که نیروهای تندروی اصلاح‌طلب هر کاری می‌کنند که اصولگرایان و حتی نیروهای معتدل اصلاح‌طلب نزد مردم تخریب شوند. من نمی‌دانم چه کسی یا چه گروهی فایل صوتی اخیر آقای ظریف را منتشر کرده‌اند اما گمان می‌کنم کار نیروهای تندروی اصلاح‌طلب باشد تا او هم دیگر نامزد انتخابات نشود و در واقع مانع انتخاباتی پیش روی ظریف ایجاد کرده باشند. تندروهایی مانند تاجزاده که باور دارند انتخابات در ایران معنی ندارد و رئیس جمهور منصوب می‌شود و انتخاب، فقط برای تشنج سیاسی به صحنه می‌آیند و از آزادی بیان موجود سوءاستفاده می‌کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیل سخنان بسیار تند تاجزاده، بیان کرد: «تندروهای اصلاح‌طلب هر کاری که از دستشان برآید می‌کنند؛ مثلا می‌بینیم که در چندروز اخیر آقای ظریف را مدام مقابل شهید سلیمانی قرار می‌دهند و به می‌خواهند دعوایی راه بیندازند. تاجزاده با نیروهای معاند در آمریکا پیوند دارد. او کسی است که با محسن مخملباف ارتباط تنگاتنگی دارد و برای او نامه فدایت شوم می‌نویسد. مخملباف هم فردی است که ارتباط مستقیم با اسرائیل دارد یا او با محسن سازگارا ارتباط دارد و نامه‌نگاری می‌کند که علنا در آمریکا عنادش با جمهوری اسلامی را سال‌هاست که بیان می‌کند».

او در پاسخ به این پرسش که چه‌قدر مردم به سخنان امثال تاجزاده توجه می‌کنند، اظهار کرد: «مردم به هیچ‌وجه به کسانی که می‌خواهند آرامش را برهم بزنند توجهی نمی‌کنند؛ اصلاح‌طلبان معتدل هم تاجزاده و همفکران او را قبول ندارند اما از آنها می‌ترسند زیرا تندروها افرادی هوچی‌گر هستند. در همین چند وقت اخیر دیدیم که آقای کرباسچی گفت به هیچ وجه تاجزاده را قبول ندارد و همین سخنان نشان می‌دهد او از سوی بدنه اصلاحات هم طرد شده است. اصلاحات می‌خواهد در چهارچوبی منطقی در فضای انتخاباتی تأثیر بگذارد، در صورتی که تاجزاده اصلا به انتخابات اعتقادی ندارد و صرفا مترصد آشوب است».

او درباره فائزه هاشمی هم تصریح کرد: «یک زمانی فائزه هاشمی به انصار حزب‌الله پول داد که علیه‌اش مطلب بزنند. یا همین خانم به طور آشکار با بهائیت ارتباط عمیق دارد. این نشان می‌دهند افراطی‌ها کلا شیفته آشوب و دعوا هستند. از طرفی تاجزاده حرف نزده‌ای ندارد و اگر حالا می‌گوید می‌خواهم صدای آبان 98 باشیم، در گذشته دیدیم که به سرکردگی او 78 نفر از اصلاح‌طلبان بعد از گران‌شدن بنزین نامه‌ای بدون سند ارائه دادند و تمام دستگاه‌های حاکمیتی را زیر سؤال بردند. او چه چیز جدیدی می‌خواهد بگوید که افکار عمومی را به سمت خود بکشاند؟ همه حرف‌هایش را زده است».

سلیمی‌نمین در پایان گفت: «آقای تاجزاده به ظاهر می‌گوید هنوز انقلاب اسلامی را قبول دارم اما تعلق خاطر او به انقلاب مانند مخملباف است که با اسرائیل در ارتباط است. تاجزاده نه‌تنها از انقلاب که از اسلام هم عبور کرده زیرا وقتی به یک نیروی مرتبط با اسرائیل به نام مخملباف نامه می‌نویسد، نشان می‌دهد که دیگر به اسلام هم تعلق خاطر ندارد».