هدایت‌الله آقایی گفت: اکنون اعتماد کلی مردم به قوه مجریه فارغ از اینکه چه گروهی آن را اداره کند، از بین رفته است. آقای رئیسی باید اعتماد عمومی را بازگرداند که برای تحقق این مهم مسیر سختی را در پیش دارد.

هدایت‌الله آقایی: رئیسی برای احیای اعتماد عمومی مسیر سختی در پیش دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: دولت سید ابراهیم رئیسی در شرایطی روی کار آمده است که بار سنگین مشکلات اقتصادی بر دوش مردم و حجم مشکلات عدیده بین‌المللی بر دوش کشور سنگینی می‌کند. حالا باید دید که آیا او و دولتش می‌توانند از پس رفع این میزان مشکلات برآیند؟

هدایت‌الله آقایی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره کابینه دولت سید ابراهیم رئیسی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من تصور می‌کنم اکنون زود است که انگیزه انتخاب وزرای کنونی از سوی آقای رئیسی ارزیابی شود و زمان نیاز دارد اما دو احتمال را می‌شود مطرح کرد؛ نخست آنکه آقای رئیسی با هوشمندی خواسته است از هر جریانی یک نیرو را در دولت قرار دهد تا همه نیروهایی که منتقد دولت آقای روحانی حالا پای کار بیایند. مثلا می‌بینیم که حضور آقای رضایی در دولت کاملا می‌تواند به معنای این باشد که شما که می‌گفتی می‌توانی وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشی، حالا به میدان بیا و برنامه‌هایت را اجرا کن و می‌بینیم که او اکنون معاون اقتصادی دولت است اما احتمال دوم این است که آقای رئیسی خواسته است که همه طیف‌های اصولگرایی را راضی نگاه دارد. اگر حالت دوم صادق باشد حتما منافع ملی به دلیل مسائل سیاسی لطمه می‌بیند».

او ادامه داد: «به گمانم در آینده کابینه دچار مشکلاتی شود و اختلافاتی به وجود آید. اما با این همه آقای رئیسی باید بداند که اوست که باید پاسخگوی شعارهای مجموعه دولت باشد و باید همه تلاش خود را به کار بگیرد تا از بروز مشکلات درونی دولت جلوگیری کند».

این فعال سیاسی با اشاره به نقش نظارتی مجلس بیان کرد: «مجلس چندان در برابر دولت تسماح به خرج نمی‌دهد و احتمالا اگر هر یک از وزرا نتوانند به وعده‌هایشان جامه عمل بپوشانند از باب وظیفه نظارتی خود آنها را در معرض پرسش یا حتی استیضاح قرار می‌دهند».

آقایی در پایان گفت: «اکنون اعتماد کلی مردم به قوه مجریه فارغ از اینکه چه گروهی آن را اداره کند، از بین رفته است. آقای رئیسی باید اعتماد عمومی را بازگرداند که برای تحقق این مهم مسیر سختی را در پیش دارد»