​ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر کسی حرمت همسران پیامبر (ص) را رعایت نکند و به آنها اهانت کند، حرمت رسول الله (ص) را رعایت نکرده است لذا باید به آنان احترام گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: اهانت به هر یک از زنان پیامبر (ص) از ۲ جهت نامشروع است، یکی اینکه طبق فتوای مراجع و رهبر معظم انقلاب، اهانت به مقدسات سایر مذاهب جایز نیست و حرام است و دیگر آنکه حساب زنان پیامبر (ص) از حساب همه جداست، زن رسول الله (ص) ناموس پیامبر (ص) است، زنی است که سر ش را کنار سر پیامبر (ص) روی یک بالین گذاشته و محرم رسول الله (ص) است لذا حرمت دارد.

وی اظهار داشت: اینکه برخی افراد افراطی دست به اقداماتی می‌زنند، هم فعل حرام انجام داده اند و هم به پیامبر (ص) توهین کرده اند، باید توجه کنیم مجاز به توهین به همسران رسول الله (ص) نیستیم.

وی گفت: پس از پیروزی حضرت علی (ع) در جنگ جمل، ایشان زنانی را که قدرتمند بوده و توان رزم داشتند به عنوان محافظ عایشه قرار داد و یک لشکر نیز همراه او کرد و به این وسیله عایشه را برای حفظ حرمت پیامبر (ص) با یک عده زن محترمانه به مدینه فرستاد.