مشهد- امام جمعه مشهد گفت: ضعف مدیریت در کشور گناهی نابخشودنی بوده و موجب ناراحتی روح امام می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله سید احمد علم الهدی صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر امام هشتم (ع) برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی (ره) با ایثارگری شهدای ۱۵ خرداد به دشمنان نشان دادند با هر نیرویی بخواهند اقدام کنند از عهده فرهنگ شهادت نمی‌توانند برآیند.

وی افزود: دیروز سالروز رحلت امام راحل بود و آنچه باعث شده پس از ۳۰ سال تفکر امام در دنیا حاکم باشد رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بوده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز با گذشت ۳۰ سال هیچ اصلی از اصول امام راحل در دنیا کهنه نشده و عشق مردم تازه است و این عظمت به خاطر رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بوده است.

علم الهدی گفت: امروز اگر امام به جامعه رجعت کنند با دو صحنه مواجه می شوند که یکی ایستادگی مرد مقابل دشمن است که انقلاب در این حوزه در منطقه حرف اول را می زند و در مقابل این نشاط نقطه سیاهی هم دل امام را می آزارد و آن وضعیت معیشتی قشر آسیب پذیر و فقرا است.

وی تاکید کرد: گرانی و فشار معیشت ربطی به دشمن ندارد و امروز خود رئیس جمهور می‌گوید بازار بی صاحب است، هر کس هر نرخی می‌خواهد روی جنسش می‌کشد و می‌فروشد و مردم هم مجبور اند تهیه کنند. بسیاری از کارخانه‌ها وابسته به حکومت هستند و چرا باید چند برابر اجناس خود را گران کنند؟

وی تصریح کرد: می گویند قیمت مواد اولیه گران شده، اما انبار ها آنان پر از مواد اولیه است و باز هم اجناس را گران می کنند. گاز و برق متعلق به خود دولت است و آنها نیز گران می شود و اگر این کار از سوی دولت آغاز شود مشکلاتش بیشتر است.

علم الهدی افزود: هر کارخانه داری هرجور دوست داشت اجناس خود را گران می کند و هیچکس نیست جلویش را بگیرد. امروز ملاک نرخ گذاری، فروش اجناس خارج از کشور است و با همان نرخ اجناس را داخل کشور می فروشند. این اقدامات موجب ناراحتی روح امام راحل می شود و مردم آزاری نیز بوده و مسئولان باید فکری برای این اوضاع بکنند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مردم مقابل تهاجم دشمن مقاوم هستند و آن را در دوران دفاع مقدس نشان دادند اما امروز آنچه مربوط به ضعف مدیریت ها و رها کردن بازار است گناه نابخشودنی بوده و نفرین امام دامن کسانی را که در این خصوص بی تفاوت هستند خواهد گرفت.