عضوکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: اهداف اصلی تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم این است که برای مقابله با تحریم های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از ظرفیت بزرگی که مجلس شورای اسلامی و دیپلماسی پارلمانی دارد، استفاده کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم ها گفت: اعضای فراکسیون مقابله با تحریم در حدود ۸۰ نفر از نمایندگان هستند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اهداف اصلی آن این است که برای مقابله با تحریم های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از ظرفیت بزرگی که مجلس شورای اسلامی و دیپلماسی پارلمانی دارد، استفاده کند. برای مقابله با این تحریم‌ها اقدامات قانونی می توان انجام داد و ایجاد یک ساختاری متشکل از کشورهای تحریم شده، یکی از اهداف مهم این فراکسیون است.

عضوکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید براین موضوع که الان تقریبا بیش از ۲۵ کشور در دنیا توسط آمریکا به اشکال مختلف تحریم شده اند، تاکیدکرد: کشورهای تحریم شده توسط آمریکا، مشکلات عدیدهای دارند؛ تشکل کشورهای تحریمی را تشکیل خواهیم داد و با استفاده از همین ظرفیت نظام پارلمانی به دولت و وزارت خارجه کمک خواهیم کرد.

پورمختار در ادامه، مطرح کرد: نمایندگان که به صورت انفرادی یا به صورت مجمع نمایندگان استان ها، خصوصا در استان های مرزی اعلام آمادگی کردند که ما از طریق ارتباط با کشورهای همسایه بخشی  از این امر مهم را بر عهده بگیرند و کار را دنبال کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم درادامه افزود: از طرف دیگر اعتقاد داریم به لحاظ ارتباط نزدیک نمایندگان با بخش خصوصی، می توانند تحریم ها را دور بزنند و آمادگی دارند. ممکن است دست مسئولان دولتی نرسد؛ اما اگر هم دستشان برسد مسئولان دولتی خیلی تمایل به این موضوع نشان ندادند، بنا به دلایل و توضیحاتی که خودشان دارند، ولی این فراکسیون ارتباط با بخش خصوصی به منظور دور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید از این امکان بخش خصوصی برای دورزدن تحریم ها استفاده حداکثری کنیم، تصریح کرد: به منظور تقویت مواضع و ایجاد وحدت برای مقابله جدی با تحریم های یکجانبه آمریکا این فراکسیون تشکیل شده است و 80 نفر از نمایندگان طرح تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم ها را امضا کردند.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم درمجلس مطرح کرد: نواب رئیس این فراکسیون آقایان حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس و سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره هستند و سخنگوی آن سید احسن علوی نماینده مردم سنندج است.