خبرگزاری ایرنا : دونالد ترامپ به طور رسمی رقابت انتخاباتی برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در سال 2020 را با سخنرانی درباره توافق هسته ای با ایران آغاز کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دونالد ترامپ سه شنبه شب در جمع هواداران خود در اورلاندوی فلوریدابا سخنرانی درباره توافق اوباما با ایران در مورد برنامه هسته ای ایران دموکرات ها را به باد انتقاد گرفت .

رئیس جمهوری آمریکا، با فاجعه بار خواندن توافق هسته‌ای ایران اظهار کرد: ما از این توافق "فاجعه بار، فاجعه بار، فاجعه و فاجعه بار" هسته‌ای ایران خارج شدیم و شدیدترین تحریم‌ها را علیه حامی شماره یک تروریسم در جهان اعمال کردیم.

‌دونالد ترامپ که اکنون چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا است، تقریباً تنها نامزد جمهوریخواهان برای این دور از رقابت‌های انتخاباتی است در حالی که تاکنون بیش از ۲۰ نفر از دموکرات‌ها برای حضور در این رقابت‌، نامزد انتخاباتی شده‌اند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال در دولت خود وتلاش دموکرات‌ها برای شکل دهی پرونده تبانی با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را شکست خورده خواند و از شجاعت دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا در اعلام اینکه هیچ تبانی از سوی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه وجود نداشته است و ممانعتی برای اجرای عدالت هم نبوده است، قدردانی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا به موضوع افشای ایمیل‌های محرمانه هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و تلویحاً تهدید کرد که دادستان کل به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

ترامپ از طرفداران خود خواست تا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ به پای صندوق‌های رأی بیایند تا "بار دیگر آمریکا را بزرگ سازند".

ترامپ همچنین با حمله به رسانه‌ها که همواره آنها را خبرهای جعلی می نامد، آنها را عامل تشکیک در انتخابات گذشته نامید و اینکه دستاوردهای دولت او را به درستی منعکس نمی‌کنند.

وی به فشار رسانه‌ای درباره شرایط آب و هوایی هم اشاره کرد و گفت ما بر خلاف استخراج زغال سنگ و تأمین منابع متنوع انرژی خود، بهترین شرایط آب و هوایی را نسبت به سالهای گذشته داشته ایم.

رئیس جمهوری آمریکا با یادآوری تغییر پیمان نفتا به یو اس ام سی اس میان آمریکا، کانادا و مکزیک گفت در حال حاضر در بهترین شرایط اشتغالزایی قرار داریم.

از دیگر موضوعاتی که ترامپ به آن پرداخت، مساله گسترش مواد مخدر و اقدامات دولت وی در مبارزه با آن بود.

نامزد انتخابات ۲۰۲۰ کاهش قیمت دارو را از دیگر دستاوردهای دولت خود نسبت به ۵۰ سال گذشته نامید.

مساله مهاجرت و ساخت دیوار مرزی که همواره در ۲ سال گذشته مورد مناقشه بین ترامپ و دموکرات‌ها بوده است هم دیگر نکته‌ای بود که ترامپ از آن برای حمله به دموکرات‌ها استفاده کرد و از حضار خواست به سناتورهای دموکرات زنگ بزنند و از آنها بخواهند تا به این مساله پایان دهند.

ترامپ با حمله به برنی سندر سناتور سوسیال دموکرات آمریکا و نامزد رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ با دیوانه خواندن وی، تصریح کرد آمریکا هیچ گاه یک کشور سوسیالیسم نخواهد شد.

وی دستاورد دیگر خود را افزایش ۷۶۰ میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا دانست و اظهار کرد ما در این مدت توانستیم به طور کامل سرزمین‌های تحت تصرف داعش را بازپس بگیریم.

رئیس جمهوری آمریکا، شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را از افتخارات حضور خود در کاخ سفید دانست و بار دیگر با فاجعه بار خواندن توافق هسته‌ای ایران اظهار کرد: ما از این توافق "فاجعه بار، فاجعه بار، فاجعه و فاجعه بار" هسته‌ای ایران خارج شدیم و شدیدترین تحریم‌ها را علیه حامی شماره یک تروریسم در جهان اعمال کردیم.

ترامپ به آمریکای لاتین هم پرداخت و با متهم کردن کشورهای سوسیالیسم و کمونیسم این منطقه به فساد گفت: ما از مردم کوبا و ونزوئلا برای دستیابی به آزادی حمایت می‌کنیم.

ما آمریکا را بار دیگر بزرگ، امن و شجاع می‌سازیم هم شعار پایانی سخنرانی ترامپ در این شب انتخاباتی بود.