امام جمعه موقت سنندج با قدردانی از برادران سپاه بابت سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی گفت: دشمنان در محدوده هوایی، دریایی و زمینی ایران دست از پا خطا کنند، سرنوشت پهپاد آمریکا در انتظار آنان است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ماموستا محمدامین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع اقامه شد، با تبریک هفته قوه قضائیه به همه خدمتگزاران، مسئولان قضایی و کارکنان شاغل در دستگاه قضایی استان کردستان اظهار داشت: هفته اول تیرماه هرسال، یادآور شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی که زیربنای عدالت را بنا نهاد، است.

وی با بیان اینکه فلسفه و بعثت انبیای الهی «قسط و اجرای عدالت در جامعه» بود، افزود: وظیفه دادگستری نیز رسیدگی و صدور حکم برای شکایت، حل و فصل دعاوی مردم و احیای حقوق عامه مردم بوده و گسترش عدل و آزادی در دادگاه مشروع است.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه دادگستری بر حسن اجرای قوانین نظارت می‌کند، تصریح کرد: کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین و اجرای حدود و مقررات جزایی و اسلامی، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از دیگر وظایف دستگاه قضایی در استان است.

عالم برجسته اهل‌سنت با ذکر اینکه جوهره ایمان، احسان و اخلاق در عدل است، یادآور شد: اجرای عدالت تنها وظیفه دادگستری نیست بلکه وظیفه تک‌تک آحاد مردم و متولیان امور بوده و باید همه با هم برای اجرای عدالت در جامعه به دستگاه قضایی کمک کنیم.

ماموستا راستی گفت: بنده معتقدم «هیچ» دستگاه، سازمان و وزارتخانه‌ای به اندازه دادگستری بر عملکرد آن نظارت نمی‌شود و تمام قضات آستین همت را بالا زده تا بلکه حق مظلوم را از ظالم بگیرند و باید مردم دغدغه‌ای بابت ضایع‌شدن حقشان نداشته باشند.

حق «هیچ» فردی در دادگستری ضایع نمی‌شود

 

وی اظهار کرد: هر فردی که به دادگستری مراجعه و اگر از فرد دیگر شکایت کند، پرونده به دادسرا ارجاع و تحقیقات و ارکان مقدماتی آغاز می‌شود و اگر برای فرد قرار منع تعقیب صادر پرونده خاتمه یافته اما اگر مرتکب جرم شود پرونده تکمیل و به دادگاه ارسال و در آنجا مجداداً پرونده بررسی و حکم صادر شده و پس از آن نیز قابل اعتراض و تجدید نظر است.

امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر اینکه حق «هیچ» فردی در دادگستری ضایع نمی‌شود و مردم نباید نگرانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صدور رای هر پرونده یک‌نفر راضی و یک‌نفر ناراضی است اما در دستگاه قضائی احقاق حق مردم به‌صورت جد پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه هیچ کار و شغلی به اندازه شغل قضاوت سخت و حساس نیست، اذعان کرد: گرچه منکر تخلف برخی از قضات نیستیم اما اکثر قضات انسان‌های شریف، پاکدست، متعهد به اخلاق و قانون هستند و باید مردم به حکم آنان اطمینان داشته باشند.

امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با تاکید بر ضرورت گسترش و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر افزود: امیدواریم سازوکاری برای ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه فراهم شود چراکه اکثر جوانان ما گرفتار این معضل شده‌اند و این مهم نیازمند عزم ملی و مشارکت مردمی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه سال 1360 به فرمان حضرت امام راحل(ره) تأسیس شد، عنوان کرد: «تبلیغ امور دینی و فرهنگ اسلامی، ایجاد اتحاد بین تمام مذاهب و مشورت از عالمان دینی» از جمله اهداف این سازمان است.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی انتظار می‌رود در برنامه‌های خود از ظرفیت علمای اهل‌سنت استفاده کنند.

قدردانی از متولیان برگزاری کنگره ملی 5400 شهید کردستان

 

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود از دست‌اندرکاران و متولیان برگزاری کنگره ملی 5400 شهید کردستان قدردانی کرد و با اشاره به فرموده خداوند در قرآن یادآور شد: شهدا هیچ‌گاه نمرده‌اند و همواره نزد خدای تعالی روزی می‌خورند و هیچ شک و شبهه‌ای در این واقعیت نیست.

ماموستا راستی با طرح این سؤال که چه کسی را می‌توان شهدا نامید، خاطرنشان کرد: شهید کسی است که جان پاک خود را در طبق اخلاص قرار داده و به‌خاطر اعتلا و هدف بلند شریعت اسلام جانشان را تقدیم نظام کردند.

وی تاکید کرد: نباید بزرگداشت و تجلیل از خانواده‌های شهدا به سالی یک‌بار ختم شود بلکه باید هر روز با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کرده و تداوم راه این بزرگمردان را فراموش نکنیم.

دفاع از مرزهای هوایی، دریایی و خاکی ایران از "اوجب واجبات" است

 

امام جمعه موقت سنندج در بخشی پایانی سخنان خود به سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط سپاه اشاره کرد و افزود: این پهپاد به حریم مرزهای کشور تجاوز کرده بود و سران مزدور هیچ‌گاه تصور نابودی و چنین لحظاتی را نمی‌کردند اما برادران سپاه به‌راحتی آن را ساقط کردند و از همه آنان قدردانی می‌کنیم.

عالم برجسته اهل‌سنت با بیان اینکه دفاع از مرزهای هوایی، دریایی و خاکی ایران از "اوجب واجبات" است، متذکر شد: براساس فرموده اسلام هیچ کسی نمی‌تواند به حریم فرد دیگری تعرض کند.

ماموستا راستی تصریح کرد: دشمنان نظام خوب متوجه قدرت دفاعی و توان موشک‌های ایران شده‌اند و اگر در محدوده هوایی، دریایی و زمینی دست از پا خطا کنند، سرنوشت پهپاد در انتظار آنان است.