ایرنا: رهبر اقلیت دموکرات ها در سنای آمریکا با ابراز نگرانی از آنچه که رئیس جمهوری این کشور در پاسخ به اظهارات مقامات ایران مطرح کرد، گفت: کاخ سفید مجوزی برای جنگ ها ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چاک شومر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ایران افزود: همه شگفت زده شدیم که آیا رئیس جمهوری به سمت یک جنگ دیگر می رود؟

وی با بیان اینکه رهبران ایران به رئیس جمهوری آمریکا اهانت کردند، ادامه داد: رئیس جمهوری در پاسخ به آنها گفت ایران را نابود خواهد کرد. این دلیلی است که ما از جمهوریخواهان می خواهیم به طرح منع جنگ با ایران بپیوندند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز سه شنبه در جمع مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به تحریم های جدید ترامپ علیه مردم ایران، اظهار کرد: آنها در همه داستان‌ها سرخورده شده بودند اخیراً سردرگم هم شده‌اند. اصلاً نمی‌دانند که چه کار باید انجام دهند. کارهای عجیب و غریبی می‌کنند، کارهایی که هیچ آدم عاقلی در تاریخ سیاسی دنیا حداقل من یاد ندارم، یا اگر هم بوده آنقدر کم بوده که در ذهن ما نیست.

وی اضافه کرد: این به خاطر سردرگمی بزرگ است. آنها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند. کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده است و نمی‌داند چه کار کند. هر روز دچار یک مشکل شدند.

رهبر اقلیت های دموکرات در سنای آمریکا تصریح کرد: سه کلمه ساده "مجوز جنگ ندارید".

سناتور دیک دوربین هم درباره ایران گفت: از تاریخ خود می آموزیم که پرهیز از جنگ به مراتب آسان تر از رفتن به جنگ است.