دفتر رئیس‌جمهور فرانسه ادعا کرد که در جریان گفت‌وگوی میان روسای جمهور ایران و فرانسه ایران و فرانسه دو طرف برای اقدام به منظور ایجاد شرایطی به منظور از سرگیری مذاکرات هسته‌ای تا پانزدهم جولای توافق کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

​به گزارش فارس، دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیروز شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که وی و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران با تلاش برای ایجاد شرایطی به منظور از سرگیری مذاکره درباره مسئله هسته‌ای ایران تا ۱۵ جولای (۲۴ تیرماه) موافقت کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور با همتای ایرانی خود درباره بررسی شرایط به منظور از سرگیری مذاکره میان طرف‌ها تا پانزدهم جولای به توافق رسیده‌ است.»

در ادامه این بیانیه آمده است که ماکرون به مذاکره با مقامات ایرانی و دیگر طرف‌ها به منظور تنش زدایی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

روحانی و ماکرون دیروز در تماسی تلفنی درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

روحانی تحریمها و فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را  یک حرکت تروریستی و جنگ اقتصادی تمام عیار دانست و تاکید کرد: «تداوم این جنگ اقتصادی می‌تواند به تهدیدات دیگری در منطقه و جهان منجر شود.»

ماکرون نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه اتحادیه اروپا از ابتدای خروج آمریکا از برجام با این اقدام شدیدا مخالفت کرده است، گفت: «اتحادیه اروپا خواهان حفظ برجام است و تمام تلاش خود را در این مسیر بکار گرفته است.»