​معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز کشور تبدیل به یک کارگاه عظیم در همه بخش‌ها شده است، گفت: از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های مختلف خدمتگزار مردم بوده ام، اما این حجم از کار و تلاش و افتتاح طرح‌های مختلف که هم اکنون در حال انجام است جزو کم سابقه‌ترین موارد است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم یکی از مهمترین وظایف دولت‌ها را ایجاد فضای مناسب برای کار و فعالیت دانست و افزود: در همین راستا دولت تدبیر و امید تلاش خود را به کار گرفت که بهترین فضا برای رشد و توسعه کشور مهیا شود اما آمریکا که با مردم ایران مخالفت و دشمنی دارد، وقتی که احساس می کند روند توسعه ایران شتاب گرفته، از هر فرصتی برای جلوگیری از پیشرفت مردم ایران استفاده می کند. 

معاون اول رییس جمهور افزود: چه کسی تصور می کرد که کشوری مانند آمریکا با این همه ادعا، پس از ماه ها و سال ها مذاکره توافق برجام را به هم بزند و از آن خارج شود؟ این رفتار برای دولتی مانند آمریکا به معنای عناد و دشمنی با ملت ایران و تلاش برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشور است. 

وی با اشاره به اینکه ایران در میان کشورهای منطقه از موقعیت استثنایی برخوردار است افزود: ایران حافظ امنیت منطقه است و اگر کشورهای غربی و آمریکا تصور کنند که در این منطقه می توان امنیت را بدون در نظر گرفتن ایران برقرار کرد سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: خوشبختانه قدرت ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند و کشورهای غربی و آمریکا نیز خودشان اذعان دارند که حوزه نفوذ ایران بسیار گسترده است و به همین خاطر اصرار دارند که مانع توسعه ایران شوند. 

جهانگیری ادامه داد: در این شرایط دو مسئولیت بر عهده ماست که در وهله نخست باید از کیان کشور و نظام در چارچوبی که امام، رهبری و شهدا طراحی کردند حفاظت کنیم. 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه زبان تهدید در برابر ملت ایران کارساز نیست گفت: تعامل با ملت ایران با سابقه تمدنی و فرهنگی کهن باید از طریق منطق و گفت‌وگو باشد.

وی اظهار داشت: دومین مسئولیت ما این است که مقاومت خود را در بخش هایی که آمریکا می خواهد آسیب بزند افزایش دهیم و امروز که هدف آنها لطمه زدن به اقتصاد و توسعه کشور است، باید از روند توسعه و پیشرفت کشور حراست کنیم.