معاون سیاسی سپاه گفت: اما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن جنگ ترکیبی هوشمند آغاز کرده و می‌داند جنگ نظامی علیه ما کارساز نیست و جرات این کار را هم ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم یک نکته ظریف را قابل توجه دانستند و آن این است که انقلاب اسلامی یک حرکت است.

وی با بیان اینکه بخشی از راه طی شده و بخشی از راه مانده است گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید دشواری‌های راه آینده کمتر از دشواری‌های گذشته است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران وقتی در مراحل اولیه بود، به دنبال آن بودند که انقلاب پیروز نشود و بعد از پیروزی تلاش کردند ایران نظام نداشته باشد و ترورها را آغاز کردند افزود: جنگ را بر ما تحمیل کردند و کشور را با شرایط سختی محدود کردند تا ما را در حرکت متوقف کنند.

وی با بیان اینکه رهبری حکیمانه امام(ره) خودباوری در بین مردم ایجاد کرد و ما بر چالش‌ها پیروز شدیم خاطرنشان کرد: دشمن در چهل سال گذشته تمام تلاش خود را کرد تا ما عقب‌نشینی کنیم.

جوانی با بیان اینکه اگر زمانی صدام را تحریک کردند تا علیه ما بجنگد امروز کشور عراق همراه ماست و حوزه فعالیت انقلاب بسیار گسترده‌تر شده است گفت: امروز دشمن می‌گوید چرا شما به مقاومت کمک می‌کنید و ادبیات دشمن متفاوت شده تا نوعی اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در دنیا به وجود بیاورد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در سال‌های اول تصورش این بود که با استفاده از ابزارهای سرد ما را به نابودی بکشاند افزود: اما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن جنگ ترکیبی هوشمند آغاز کرده و می‌داند جنگ نظامی علیه ما کارساز نیست و جرات این کار را هم ندارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا فشار اقتصادی را با تمام توان بر کشور ما ایجاد کرده و با این اقدام قصد دارد توده مردم را تحت فشار قرار دهد و مردم را در تنگنای معیشتی بگذارد تصریح کرد: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی در فضای مجازی کرده و با استفاده از ابزار رسانه سعی بر انحراف جامعه و تشویش اذهان عمومی دارد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پدیده انقلاب یک نگرانی و وحشتی وجود داشت که روزی مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند گفت: با پیروزی انقلاب و به تعبیر کارشناسان ظهور دوباره اسلام نگرانی آنها بیشتر شد.

جوانی با بیان اینکه آنها متوجه این موضوع هستند که انقلاب ایران ظرفیت تمدن‌سازی اسلامی را در دنیا دارد و رویکرد این تمدن سعادت انسان است افزود: تمدن غربی مبتنی بر لذت‌گرایی و به دور از معنویت است و در واقع پوچ‌گرایی است.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب دینی است و امام از آن به‌عنوان اسلام ناب یاد می‌کند اظهار داشت: دین اسلام یک سبک زندگی دارد که کمال انسانیت در آخرت را هم به ما نشان می‌دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با استفاده از این ظرفیت دین در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر تقویت خودباوری در جوانان تاکید دارند و می‌فرمایند باید مراقب باشیم که دشمن در جنگ نرم علیه ما جوانان را نشانه گرفته است گفت: نشاط جوانی از ملزومات تمدن‌سازی است و کشور ما یک کشور جوان است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ما هفت درصد منابع و ذخایر جهان را در کشور خود داریم که همه اینها در کنار جمعیت جوان بسیار ارزشمند است و دشمن از این ظرفیتها نگران است افزود: کشور ما مفاخر علمی زیادی در گذشته داشته است اما در دوره قاجار تمام این ظرفیت‌ها را از دست داده و به کشوری سرخورده تبدیل شد.

جوانی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب کشور از لاک خود بیرون آمد و امروز سهم ایران در تولید علم 20 برابر شده و به 2 درصد در دنیا رسیده است تصریح کرد: تنها مشکل ما گره‌های ذهنی جریان‌های سیاسی است که هنوز باور ندارد ما در حال عبور از غرب هستیم و خودمان آنقدر توانایی داریم که نیازی به غرب نداریم.