شبکه المیادین مدعی شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رئیس جمهور آمریکا را از درگیری با ایران به دلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز برحذر داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از حادثه سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا بر فراز آب‌های سرزمینی ایران، رسانه‌ای لبنانی ادعای مقامات آمریکا در رابطه با دلیل عدم پاسخ این کشور به ایران را تکذیب کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین شامگاه‌ جمعه (۲۸ تیر) بر اساس اطلاعات موثقی که به دست آورده، گزارش داد که رژیم صهیونیستی به آمریکا در خصوص هرگونه درگیری و حمله به ایران، به دلیل پهپاد سرنگون شده (۳۰ خرداد) هشدار داد و او را از حمله به ایران منصرف کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک روز بعد از سرنگون شدن پهپاد این کشور از سوی ایران مدعی شده بود که شخصا به دلیل کشته شدن ۱۵۰ نفر در صورت انجام حمله به برخی مراکز نظامی ایران، ۱۰ دقیقه مانده به اجرای این حمله دستور توقف را صادر کرده بود(جزئیات بیشتر).

المیادین نوشت که ترامپ قبل از صدور دستور حمله با نتانیاهو تلفنی تماس گرفته تا او را در جریان تحولات قرار دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی این تماس به ترامپ گوش زد می‌کند که هرگونه تلفات جانی در ایران، این کشور را مجبور خواهد کرد که «با تمام قدرت» به آمریکا پاسخ دهد.

بر اساس گزارش المیادین، نتانیاهو مدعی شده است که رژیم صهیونیستی مواضع متعلق به ایران در سوریه را هدف قرار می‌دهد ولی ایران تا زمانی که تلفات انسانی نداشته باشد، به این حملات پاسخ نمی‌دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگو تلفنی خودبا ترامپ مدعی شده است که ایران بعد از آنکه در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه تلفات داد، مواضع حساس این رژیم را در جولان اشغالی سوریه هدف حملات خود قرار داد.

المیادین نوشت که این نتانیاهو بود که ترامپ را به لغو حمله محدود به ایران در جریان سرنگونی پهپاد «گلوبال‌هاوک» (۳۱ خرداد) متقاعد کرده است.

بر اساس ادعای المیادین، آنچه رئیس جمهوری آمریکا را از هرگونه تعرض به ایران منصرف کند، ترس واشنگتن از واکنش شدید تهران به این تعرض و حمله بوده است و نه مسئله انسانی که ترامپ پیشتر مدعی آن شده بود.