ایرنا - عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی گفت: ظاهرا همه اسامی منتشر نشده است. چون ۹۳ اسم در تحقیق و تفحص مشخص شد. ۷-۸ اسم دیگر هم دستگاه های دولتی دادند. این که این لیست حدود ۷۰ اسم دارد، یعنی همه اسامی را آقای کریمی قدوسی منتشر نکرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی با اعلام این خبر که لیست ۷۱ نفره منتشر شده توسط کریمی قدوسی با لیستی که او اطلاع داشته است، متفاوت است گفت: ظاهرا همه اسامی منتشر نشده است. چون ۹۳ اسم در تحقیق و تفحص مشخص شد. ۷-۸ اسم دیگر هم دستگاه های دولتی دادند.  این که این لیست حدود ۷۰ اسم دارد، یعنی همه اسامی را آقای کریمی قدوسی منتشر نکرده اند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که بر خلاف مصاحبه‌های پیشین وی، لیست منتشر شده اختصاص به مدیران ارشد ندارد، گفت: تحقیق و تفحص در خصوص مدیران بود و در میانشان اگر افرادی پیدا شدند که بالاخره مسئولیت دارند و دولتی هستند، هم قیده شده است.

وی درباره علت کنار هم قرار گرفتن مباحث تابعیت مضاعف، اقامت و گرین کارت در لیست منتشر شده گفت: آنچه باعث نگرانی و نفوذ می‌شود، در هر سطحی که باشد در این تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گرفته است.  یک زمان تابعیت مضاعف است یک زمانی در سطح اقامت های ویژه و خاص است. یک زمانی هم در سطح گرین کارت است. حتی در خصوص مال و املاکی که در کشور دیگری باشد هم این نگرانی وجود دارد. همه این موارد در سطح خودش و به میزان تهدید خودش قابلیت توجه دارد.

حاجی دلیگانی که مدعی شد در مصاحبه های گذشته خود تنها از حضور سه سطح تابعیت مضاعف، گرین کارت و اقامت ویژه در این لیست خبر داده بود،  در توضیح مفهوم اقامت ویژه گفت: منظور حالتی است که مدیری محل اقامتی در آنجا داشته باشد، یا مدتی پشت سر هم بدون هیچ توجیهی به آنجا رفته باشد، یا مراوداتش به نحوی است که بالاخره حالت نفوذ به دست می‌دهد.

نماینده مردم میمه، شاهین شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که برای حفظ منافع کشور مسئولیت می‌گیرد باید بداند که در این کشور باید بماند و در این کشور باید باشد و چیز دیگری در ذهنش نباشد. خصوصا در روز مبادایی که گفته می شود و شرایط خاصی ممکن است پیش بیاید، باید آن فرد در صحنه بایستد و وظیفه اش را انجام دهد.

 هفته گذشته پس از درخواست علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید از ورود دادستان به تهمت دو تابعیتی بودن رئیس جمهوری از سوی برخی نمایندگان مجلس، جواد کریمی قدوسی عضو فراکسیون ولایی مجلس لیستی را که وی و برخی دیگر از نمایندگان مجلس مدعی وجود نام مدیران ارشد دوتابعیتی در آن بودند، منتشر کرد. در این لیست که تاکید شده است بر اساس ظن و گمانه های و شواهد گردآوری شده است، نام ۷۱ نفر وجود دارد که تنها ۱۲ نفر مظنون به داشتن تابعیت دوم بوده و نام هیچ مسئول ارشد دولتی و غیر دولتی در میان این اسامی وجود ندارد.