عضو حزب کارگزاران گفت: کارگزاران ممکن است هر کاری بکند ولی کار نفوذی انجام نمی دهد. آقایی الله کرم افراد را معرفی کنند تا مشخص شود چه کسانی بودند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست نامه نیوز: کارگزاران حزبی کوچک اما تأثیرگذار در عرصه سیاسی کشور است. حزبی که در اعتراض به تصمیم انتخاباتی راست سنتی در سال 74 تأسیس شد اما در خرداد 76 خود را در اردوگاه اصلاح طلبان تعریف کرد.

اخیرا درباره این حزب دو ادعا مطرح شد. نخستین ادعا را الله کردم مطرح کرد که گفت «برخی از حاشیه‌ها و تندروی‌هایی که در انصار حزب‌الله شد، از جانب نفوذی‌هایی بود که با حزب کارگزاران که بعدها شکل گرفت، رابطه داشته‌اند». ادعای دیگر را علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بیان کرد که گفت «کارگزاران می‌خواهد لاریجانی را به تصمیم سازان اصلاح طلب تحمیل کند».

برخی دوستان اصلاح‌طلب می‌خواهند به کارگزاران در جبهه اصلاحات آسیب بزنند

 

محمد عطریانفر در گفتگو با نامه نیوز درباره ادعای تلاش کارگزاران برای تحمیل لاریجانی به تصمیم سازان اصلاح طلبان گفت: برخی دوستان که سیاست های واقع بینانه کارگزاران را بر نمی تابند به شکلی شاید علاقه دارند با طرح این نوع گمانه زنی ها و مواضع فاقد مبنا به کارگزاران در درون جبهه اصلاحات آسیب بزنند.

وی افزود: طبیعتا این دوستان اگر این روند را ادامه دهند، بیش از آنی که بخواهند گام درستی برای جریان اصلاحات بردارند به سمت نوعی افراط، تندروی و خشونت کلامی می روند. در واقع تمسک آنها به خواسته های ذهنی خودشان موجب عارضه در درون جریان اصلاحات می شود.

ادعای تلاش کارگزاران برای تحمیل آقای لاریجانی به تصمیم سازان اصلاح طلب واقعیت ندارد

 

عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه ادعای تلاش کارگزاران برای تحمیل آقای لاریجانی به تصمیم سازان اصلاح طلب واقعیت ندارد، یادآور شد: درون کارگزاران چنین رویکردی دنبال نمی شود. این مسئله بیشتر از آنی که بیانی از حتی یک صحبت عادی و متعارف و اولیه باشد، محصول و ساخته و پرداخته ذهن دوستانی است که انتظار داریم با این مسئله بیمارگونه برخورد نکنند و بیشتر به واقعیت های سیاسی سروکار داشته باشند. آنها در ذهن شان توهماتی را می پردازند و بعد فضای رسانه ای را آشفته می کنند.

وی درباره دلایل رد ادعای تاجرنیا ادامه داد: اولا تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی است و نمی توان از حالا درباره آن نظری داد. ثانیا چنین سخنی هم گفته نشده است.

پاسخ به ادعای الله کرم

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ادعای حسین الله کرم مبنی بر ورود نفوذی های کارگزاران به انصار حزب الله و انجام اقدامات افراطی از سوی آنها گفت: کارگزاران ممکن است هر کاری بکند ولی کار نفوذی انجام نمی دهد. ایشان افراد را معرفی کنند تا مشخص شود چه کسانی بودند.

کارگزاران دوست دارد بیشتر شطرنج بازی کند تا پوکر

 

عطریانفر افزود: کار نفوذ با نیروهایی تناسب دارد که رویکرد رادیکال تند دارند و قصدشان هم کودتا و به هم زدن معادلات سیاسی به صورت غیرمنصفانه است. کارگزاران بازی روی صحنه انجام می دهد و دوست دارد بیشتر شطرنج بازی کند تا پوکر.