حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: هرکسی دلسوز است اگر بتواند به هر اندازه به این دولت کمک کند که موفق شود به نفع کشور است. البته دولت هم باید عاقلانه فکر کند، اگر الان 20 نفر آدم درست و حسابی بیاورد که واقعا مدیران زمان بحران باشند می تواند موفقیت های بسیاری کسب کند.

بیادی: کس دیگری هم جای روحانی بیاید نمی‌تواند معجزه کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معادلات عرصه سیاسی به لحظه تغییر می کند، روزی آیت الله مصباح بر خالص سازی گفتمان اصولگراییی تأکید داشت و حالا می گوید اصلح حتی اگر در بین اصلاح طلبان باشد، باید حمایت شود.

اما حسن بیادی معتقد است «این تغییر رویکرد آیت الله نیست، بلکه او همواره همین دیدگاه را داشته اما جبهه پایداری فرصت طلبی دارد نیات خود را به آیت الله مصباح نسبت می دهد و از این جهت یکسری ناهمخوانی ها به وجود می آید».

مشروح گفتگوی حسن بیادی با مثلث آنلاین را در ادامه بخوانید.

 

حرف غیرمنطقی از آیت الله مصباح نشنیدم 

 

* آیت الله مصباح اخیرا گفته اند اگر فرد اصلح ، اصلاح طلب هم بود حمایتش می کنیم. این طیف فکری آقای مصباح همان هایی هستند که معتقد بودند ما باید اصولگرایی را خالص سازی کنیم. به نظرتان این تغییر نگاه نیست.

            ⁃           ببینید! آقای مصباح یکی از بزرگان علم و دین است. بنده واقعا توجه خاصی به ایشان از همان جوانی ها دارم. بالاخره ایشان  یک استوانه در جامعه علمی و دینی ماست. صحبتهای ایشان خیلی شفاف است و اگر قابل نقد هم باشد کسی که در سطح ایشان باشد باید نقد کند. همین جمله ای را که از ایشان نقل فرمودید عین دین است. می گویند اگر در میان اصلاح طلبان هم آدم صالحی بود باید انتخاب کرد چون ما وظیفه داریم اصلح را انتخاب کنیم. بقول مرحوم شهید بهشتی  که می گوید اگر در حزب ما صالح بود، همان را انتخاب می کنیم و اگر صالح در گروه مقابل بود، او را انتخاب کنید و اگر مساوی بود باز هم از حزب خودمان انتخاب کنیم. چون بالاخره ما می خواهیم یک حرکت اجتماعی انجام دهیم. از امام صادق علیه السلام خودم این روایت را دیدم و اگر مدرکش را نخواهید، فرمود که «فرقی نمی کند بر سر یک کاری یک خائن باشد یا یک بی تجربه». اقای مصباح هم همین را گفته اند.

بیادی: پایداری‌ها برای آنکه مشکلات خود را توجیه کنند دائم نزد آقای مصباح م‌روند

 

قبلاً بنده به همراه جمعى از دوستانم  نزد ایشان رفته ایم من تاکنون حرف غیرمنطقی از ایشان نشنیدم  الان گروه دیگری هم نزد آقای مصباح بروند ایشان باز هم همین صحبت هاى منطقى را می کنند که ربطى به جبهه پایدارى ندارد  بد نیست که بدانید که بعضی از  اینها به خاطر خدماتی که شورای شهر دوم به مردم ارائه کرد و به واسطه اقای احمدی نژاد سر کار آمدند حالا برای خودشان احساس صاحب سبکی می کنند و در مقابل ایشان برای خودشان تیمی درست کرده اند. برای اینکه مشکلات خودشان را توجیه کنند دائم نزد آقای مصباح می روند و در بازگشت حرفهاى ایشان را کنار گذاشته کار خودشان را می کنند و حرفهای خودشان را می زنند.

روحانی عاقل تر از این است که برخی فکر می کنند

 

*یک سوال مهم دیگر این است که دولت آقای روحانی به 1400 می رسد. یعنی به پایان خودش.

- حتما می رسد. آقای روحانی عاقل تر از این است که برخی فکر می کنند.

روحانی هم برود وضعیت فرقی نمی کند

 

*چون برخی فکر می کنند فشار آنقدر روی دولتش زیاد است که شاید استعفا دهد.

- فرض اینکه استعفا دهد و گروه فشار، فشار بیاورند و ایشان هم بروند و یا مجلس عدم کفایت ایشان را امضاء کند آیا به نفع مملکت می شود؟ فکر میکنید که در این یک سال باقىمانده گروه دیگری می آیند و معجزه می کنند؟ در صورتیکه این دولت  به صورت مویرگی در تمام وزارتخانه ها و اقصانقاط کشور آدم دارند. پس اگر قرار شود دوباره آن اتفاق دوم خرداد 76 اتفاق بیفتد مثل شش هزار نفری که در مازندران عوض کردند، آیا می رسند در این یکسال همه اینها را عوض کنند؟ نمی توانند این کار را بکنند. پس اصلا نه صلاح آن طرف است و نه این طرف. یک کمی باید عاقلانه تر فکر کرد. من فکر می کنم هرکسی دلسوز است اگر بتواند به هر اندازه به این دولت کمک کند که موفق شود به نفع کشور است. البته دولت هم باید عاقلانه فکر کند او در همین مدت باقیمانده راحت تر می تواند 20 نفر افراد کلیدى بى تدبیر را تغییر دهد تا یک گروهی بیایند و چند هزار نفر را عوض کنند. اگر دولت الان 20 نفر آدم درست و حسابی بیاورد که واقعا مدیران زمان بحران باشند و بتوانند بحران را مدیریت کنند که در این کشور کم هم نیستند شک نکنید که این دولت در این دو سال می تواند بسیاری از موفقیت ها را کسب کند.

 

*به نظر شما سرنوشت آقای روحانی پس از ریاست جمهوری چطور می شود؟

- همانطور که رئیس جمهورهای دیگر شدند.

 

* شما آقای روحانی را یک فرد بدون محبوبیت بعد از ریاست جمهوری اش می دانید.

- ایشان قبل از ریاست جمهوری هم آنقدر محبوب نبود که در دوران ریاست جمهوری اش آن محبوبیت را از دست بدهد. یعنی ایشان روی محبوبیت روی کار نیامد بلکه روی یک تغییر روش و منش  توانست این موقعیت را بدست بیاورد. به نظرم چیزی را بعد از ریاست جمهوری از دست نمی دهد.