رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌ها گفت: در طی برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت انزوای آمریکا  تلاش می‌کنیم البته برای این کار به دنبال اجماع جهانی بر علیه آمریکا هستیم.

پورمختار: دنبال اجماع جهانی برای انزوای آمریکا هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در تشریح عملکرد فراکسیون مقابله با تحریم‌ها گفت: این فراکسیون برای مقابله اثر بخش در برابر تحریم‌های غیر قانونی آمریکا و برخی از متحدان اروپایی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران، تشکیل شده است. این فراکسیون در راستای استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی که مختص خود است و برای کمک به دولت هم برای تقابل حقوقی و پارلمانی و هم اجرایی، پیش می‌رود.

نیازمند یک اجماع جهانی هستیم تا علیه رفتارهای آمریکا ایستادگی کرده و آمریکا را منزوی‌تر کنیم

فراکسیون به دنبال ایجاد باشگاهی از کشورهای تحریم شده است

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: روش کار فراکسیون ایجاد و تشکیل یک باشگاهی از کشورهای تحریم شده است. در حال حاضر تقریبا 25 کشور به طور یک جانبه و خارج از نظامات بین‌المللی و شورای امنیت تحریم آمریکا شدند و همه هدف مشترکی به نام مقابله جدی با تحریم‌ها دارند.

فراکسیون از ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی استفاده می‌کند

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌ها ادامه داد: مقدمات کار برای راه‌اندازی این باشگاه فراهم شده و صحبت‌های خوبی با دستگاه‌های زیربط صورت گرفته است. استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی را داریم که مجلس به لحاظ اینکه هم در اتحادیه جهانی بین‌المجالس و آسیایی حضور دارد و عضو است و نمایندگان به همراه وزرا سفرهای مکرری و یا مستقلا از طریق گروه‌های دوستی دارند، این زمینه فراهم می‌شود تا با مجالس کشورهای مختلف در ارتباط بوده و بتوانیم اینها را هماهنگ کنیم.

نیازمند یک اجماع جهانی هستیم

وی با بیان اینکه اگرچه این 25 کشور تحریم شدند اما کل کشورهای دنیا نیز به نوعی تحریم شده هستند، تصریح کرد: کشورهای دیگر به دلیل مراودات اقتصادی و مالی با این 25 کشور به نوعی منع شدند و نمی‌توانند صادرات و واردات داشته باشند و مشکلی نیز برای باقی کشورها ایجاد شده است لذا نیازمند یک اجماع جهانی هستیم تا علیه رفتارهای آمریکا تشکیل دهیم که این اجماع در حال شکل‌گیری است.

پورمختار اظهار داشت: جلسات متعددی در سطح هیات رئیسه و برخی از فعالان و صاحب نظران در این عرصه ایجاد شده البته شورای سیاست‌گذاری نیز ایجاد شده و هر هفته نیز تشکیل جلسه می‌دهد تا هر چه سریع‌تر به سمت اجرایی شدن و استفاده از مجموعه ظرفیت‌های موجود در کشور برویم و نیازمند 2 کار ویژه یکی برای کوتاه مدت است که از این زمینه و ظرفیت برای کوتاه مدتی که امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم، استفاده می‌کنیم.

دور زدن تحریم‌ها از اقدامات کوتاه مدت است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان کرد: از کسانی که خودشان در این عرصه فعال هستند و می‌توانند کمک کنند دعوت کرده و اطلاعات لازم را کسب و از راه‌کارها و روش‌های اشخاص استفاده می‌کنیم. برخی از این کارها نیازمند ارتباط با دستگاه‌های اجرایی دولتی هستند که این کارها انجام و در راستای کاهش اثرات تحریم‌ها، دور زدن آنها و طرح دعاوی بین‌المللی، اقدام کوتاه مدت انجام خواهد شد.

با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی با آمریکا مقابله می‌کنیم

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در اقدام بلند مدت نیز به سمت ایجاد یک راهبرد مشخص برای انزوای آمریکا برنامه‌ریزی می‌کنیم چراکه آمریکا به طور یک جانبه جلو افتاده و با بسیاری از کشورها درگیر است و جنگ اقتصادی شده لذا این زمینه ایجاد خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی موجود مثل کشورهای عدم تعهد، کشورهای کنفرانس اسلامی و کشورهایی که همراه هستند و در این قضیه با ما دیدگاه مشترک دارند، در کنار هم قرار دهیم اما فعلا نگاهمان به کوتاه مدت است و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا اجرایی شود./

پایان پیام