جلسه علنی امروز مجلس با تأخیر آغاز شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرآنلاین، روال و قانون بر این است که بهارستان‌نشینان در هر هفته سه روز جلسه داشته باشند که آغاز آن از ساعت ۸:۱۵ دقیقه است، مگر این‌که مجلس وارد بررسی موضوعی در جلسه غیرعلنی شده باشد.

امروز هم نشست علنی مجلس با تاخیری بیش از یک ساعت شروع شد که ابتدا تصور می‌شد شاید جلسه غیرعلنی است اما طولی نکشید که خبرها از تاخیر نمایندگان و به حدنصاب نرسیدن مجلس حکایت می‌کرد. این درحالی است که جلسه علنی نوبت بعد از ظهر روز گذشته نیز به علت تاخیر نمایندگان با 45 دقیقه تاخیر شروع شده بود.

توضیح پزشکیان در باره تاخیر در جلسه

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه) که بعد از گذشت بیش از یک ساعت تأخیر آغاز شد، گفت: تأخیر در برگزاری جلسه به خاطر نبود نماینده‌ها بود. تعداد زیادی از نماینده‌ها در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند. البته کسانی که امروز در مجلس هستند هم می‌توانستند در حوزه‌های انتخابیه باشند اما در جلسه مجلس آمدند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان با فریاد گفتند که برخی از همکارانشان به دلیل هفته دولت در حوزه‌های انتخابیه هستند.

۴۶ نماینده مرخصی بودند

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر در آغاز نشست علنی امروز مجلس به فارس گفته است: تعدادی از نمایندگان مرتکب تخلف شدند و در مجلس حاضر نشدند، هنوز جلسه علنی آغاز نشده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۸۴ نفر در مجلس حاضر هستند و این در حالی است که حداقل تعداد برای شروع جلسه باید ۱۹۴ نفر باشد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیات رئیسه به ۴۶ نفر مرخصی استحقاقی داده و ۱۵ نفر از نمایندگان در سفر خارجی به سر می‌برند و یک نفر در سفر حج است. ۵ نفر دیگر از نمایندگان با آیت‌الله رئیسی جلسه داشتند.علاوه بر این سه نفر از نمایندگان در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند و متاسفانه ۵۸ نفر امروز در مجلس غیبت غیرموجه دارند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلسی که اکثریتش انقلابی نباشد، یعنی همین که ما امروز آن را می‌بینیم.

همهمه و مشاجره لفظی در پارلمان به دلیل تاخیر غیرمعمول

همچنین فارس گزارش داده در داخل جلسه مجلس پیش از آنکه علنی شود، همهمه‌ای بین نمایندگان وجود داشت و بین برخی از آنها مشاجره لفظی پیش آمده بود. این مشاجره بیشتر مربوط به علت عدم هماهنگی نمایندگان و حضور در حوزه انتخابیه برای افتتاحیه پروژه‌های هفته دولت عنوان می‌شود.