ایرنا -عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق چهارشنبه شب در خصوص حملات اخیر علیه نیروهای الحشد الشعبی گفت: نه فقط برخی کشورها بلکه بسیاری از جمله دشمنانی مانند مجاهدین خلق (منافقین) و دشمنان نظام عراق درحمله به الحشد الشعبی منافع دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری فرات نیوز عراق، عبدالمهدی افزود: رژیم صهیونیستی نیز ممکن است در حمله به نیروهای الحشد الشعبی دست داشته باشد.

عبدالمهدی اضافه کرد: تحقیقات درخصوص پرونده هدف قرار گرفتن مواضع الحشد الشعبی هنوز تکمیل نشده و برای طرح آن در شورای امنیت نیاز به مدارک و شواهد موثقی است.

وی با اشاره به اینکه وقایع اخیر در عربستان سعودی منطقه را در لبه جنگ قرار می دهد و در صورت وقوع آن هیچ طرفی در أمان نخواهد بود، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا از وقوع جنگ در عراق و منطقه جلوگیری کنیم و مشکلات و بحران را به صورت مثبت حل و فصل کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: نمی توانیم ابزاری برای حمله کشورهای همسایه باشیم و موشک هایی که تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داد از خاک عراق شلیک نشده است.

در پی حملات تلافی جویانه مقاومت یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در انتقام از حملات سعودی ها به مردم غیرنظامی و زیرساخت های این کشور، برخی رسانه های صهیونیستی و عربی جوسازی های مختلفی علیه جبهه مقاومت در منطقه از جمله گروه های مقاومت عراق براه انداخته اند. در همین راستا یکی از شایعات مطرح در ساعات اولیه، انجام این حملات از جنوب عراق و از استان بصره این کشور بود که دولت عراق آن را بشدت تکذیب کرد.

  «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق اذعان کرد که حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان برخلاف برخی شایعات، از مبدا خاک عراق نبوده است.

عبدالمهدی اظهار داشت:‌ در صورتی که عراق میدان جنگ شود، منطقه به آتش کشیده خواهد شد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق چهارشنبه شب برای انجام یک سفر رسمی چند روزه عازم پکن پایتخت چین شد.

ناظران مسائل عراق بر این باورند که ادامه این جوسازی های علیه عراق و نیروهای مقاومت این کشور نشان می دهد که برخی طرف ها حملات آرامکو را بهانه ای برای تضعیف عراق و گروه های مقاومت آن قرار داده اند، امری که طی  ماه های اخیر در بعد سیاسی از سوی آمریکا و وابستگان داخلی و منطقه ای اش در فشار به دولت عبدالمهدی و الحشد و همچنین حملات هوایی به چندین مرکز و انبار مهمات الحشد الشعبی که عراقی ها آن را کار اسراییل می دانند، در روندی مستمر ادامه داشته است.