وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که مایک پمپئو با عدم صدور ویزا برای هیئت‌های سازمان ملل از اجرای وظایف آمریکا به عنوان کشور میزبان طفره می‌رود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری تصریح کرد: وزیر خارجه پمپئو تلاش می‌کند با توسل به عناوین ادعایی از الزام آمریکا برای صدور ویزا برای هیئت‌های سازمان ملل طفره برود.

ظریف در ادامه این پیام نوشت: شاید یک درس از تاریخ برای همتای (آمریکایی) تازه کار من؛ نلسون ماندلا تا سال 2008 نامش در فهرست دیده‌بان تروریستی آمریکا قرار داشت: 15 سال پس از دریافت جایزه صلح نوبل.

بنابر این گزارش، دولت آمریکا تاکنون برای سفر مقامات کشورمان به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر نکرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران هنگام معرفی مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفیر در پاسخ به سوالی درباره حضور حسن روحانی در نشست مجمع عمومی گفت: این موضوع به خودش مربوط است، به من مربوط نیست. خواهیم دید چه می‌شود. من اجازه می‌دهم که آن‌ها بیایند. اگر به من باشد، می‌گذارم بیایند. همیشه این حس را داشته‌ام که سازمان ملل بسیار مهم است و فکر می‌کنم ظرفیت بالایی دارد. فکر نمی‌کنم این سازمان به حد ظرفیت‌هایی که دارد، رسیده باشد. با این حال، اگر افراد می‌خواهند بیایند، قطعاً نمی‌خواهم آنها را راه ندهم.