ایرنا: آمریکا تصور می کرد با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها می تواند ایران را به میز گفت و گوها بازگرداند اما در این عرصه نیز ناموفق بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ نوشت بر خلاف تلاش های آمریکا در یک سال گذشته، پس از خروج آمریکا از برجام هیچ کشور دیگری از واشنگتن برای فشار حداکثری بر ایران پیروی نکرده است.

این روزنامه روز یکشنبه در مطلبی تصریح کرد قدرت های بزرگ دیگری که جزو توافق هسته ای هستند و در سال ۲۰۱۵ میلادی آن را امضا کرده اند، در بحث فشار حداکثری حاضر به تبعیت از آمریکا نشده اند.

روزنامه افزود که آمریکا در واقع از توافقی خارج شد که باراک اوباما رییس جمهوری سابق آن کشور امضا کننده آن بوده و سه کشور اروپایی در کنار چین و روسیه نیز آن را امضا کرده بودند.

گزارش می افزاید که هدف اصلی آمریکا از این اقدام فروپاشی این توافق بین المللی مهم بود اما دیگر قدرت های دنیا تا اکنون این توافق را زنده نگهداشته اند و همچنان به بازگشت آمریکا به توافق تاکید می ورزند.

ساوت چاینا می نویسد که آمریکا تصور می کرد با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها می تواند ایران را به میز گفت و گوها بازگرداند اما در این عرصه نیز ناموفق بوده است.

نشریه ادامه می دهد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تلاش دیگری برای پیشبرد راهبردهای خود پیشنهاد گفت و گو با حسن روحانی رییس جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را نیز مطرح کرد که البته بعید است چنین اتفاقی بیفتد و به دلیل تنش ها ایران با این موضوع موافقت نکرده است.