مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در آیین رونمایی از کتاب پیامبر رحمت(ص) که حاوی آثار برگزیده سومین جشنواره ملی خاتم بود، گفت: جشنواره ملی خاتم یکی از مهمترین مسائلی است که کودکان به کمک مربیان به آن پرداخته‌اند.

کتاب پیامبر رحمت(ص) رونمایی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد زاهدی امروز در آیین رونمایی از کتاب پیامبر رحمت(ص) که حاوی آثار برگزیده سومین جشنواره ملی خاتم بود، اظهار کرد: جشنواره ملی خاتم یکی از مهمترین مسائلی است که کودکان به کمک مربیان به آن پرداخته‌اند و کتاب‌های بسیاری نیز در حوزه شعر و داستان در دست انتشار است که در آینده نزدیک انتشار خواهد یافت.

وی افزود: سال گذشته کانون پرورشی فکری استان در سومین و چهارمین جشنواره خاتم با محوریت داستان با 34 اثر شرکت کرده بود و یک کتاب نیز به نام اعضای کانون منتشر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ادبیات بخشی از زندگی کانون بوده و به‌ عنوان یک عنصر و عامل برای شناسایی استعدادهای کودکان و غذای روح مطرح است، بیان کرد: بیان احساسات و اندیشه‌های انسانی، ادبیات را شکل می‌دهد و چون ادبیات زیبایی دارد، مردم را جذب می‌کند و با زندگی مردم آمیخته می‌شود و ادبیات نیز از این رو مرکز توجه در کانون بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته انجمنی در حوزه ادبیات دایر شد و اعضا و حوزه‌های آن انتخاب شد و در سال‌های آینده به شهرستان‌ها نیز ورود پیدا کرده تا چراغی برای روشن نگه داشتن ادبیات باشد.

زاهدی عنوان کرد: نوشتن برای کودکان بسیار سخت بوده و در حوزه ادبیات، کانون استان موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و همچنین شرکت در دو جشنواره خاتم که مزین به نام پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است، از جمله این افتخارات کانون به‌ شمار می‌رود.