اعضای باندی که در قالب مسافرکشی اقدام به زورگیری از زنان جوان می‌کردند، بازداشت شدند.

زنان جوان طعمه خانواده زورگیر می‌شدند + تصاویر متهمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
هفت اردیبهشت 98، زنی با مراجعه به مأموران انتظامی در محدوده جنوب تهران اعلام کرد توسط چهار سارق خشن مورد سرقت قرار گرفته است.

این خانم در اظهاراتش گفت: در افسریه سوار بر یک خودروی مسافرکش شدم، خانم میانسالی در صندلی جلو و دو آقا در صندلی عقب نشسته بودند، در میانه راه حین صحبت با تلفن‌همراه بودم که خانم میانسال گوشی‌ام را به زور از من گرفت و به فرد نشسته کنار من گفت سرم را زیر صندلی ببرد.

تهران| زنان جوان طعمه خانواده زورگیر می‌شدند + تصاویر متهمان

وی افزود: ترسیده بودم و با توجه به اینکه قمه و شوکر کنار من نگهداشته بودند هیچ تکانی نمی‌خوردم، آنها با استفاده از قیچی، النگوهایم را بریدند و در ادامه گوشواره و طلاهای دیگرم را برداشتند همچنین رمز کارت عابربانک من را نیز از من گرفتند، اکنون نیز پیامکهای بانکی به من ارسال شده که نشان می‌دهد از کارتم خریدهایی انجام داده‌اند.

در ادامه، تلاش کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ به جریان افتاد و با توجه به عدم وجود سرنخ از متهمان، مدتی شناسایی آنها زمان برد تا اینکه کارآگاهان موفق به شناسایی هر پنج متهم پرونده شدند و مشخص شد سه نفر از آنها اعضای خانواده‌ای شامل مادر، پدر و پسر و دو پسر جوان اعضای باند نیز از دوستان پسر خانواده بودند که این افراد خشن، زورگیری می‌کردند.

تهران| زنان جوان طعمه خانواده زورگیر می‌شدند + تصاویر متهمان

در نهایت حدود یک ماه پیش پنج متهم در عملیات هماهنگ با هماهنگی مقام قضایی بازداشت و روانه بازداشتگاه آگاهی تهران بزرگ شده و لب به اعتراف گشودند.

متهم 30 ساله این پرونده (سردسته باند) بازجویی شد که در اظهارات خود گفت:‌ من و دو دوستم تصمیم به تشکیل این باند گرفتیم، من اعتیاد داشتم و برای تأمین هزینه موادمخدر مصرفی‌ام دست به چنین کاری زدم، از بهمن سال گذشته با همدیگر به سرقت می‌رفتیم اما هر سه مرد بودیم و هیچ مسافر زنی سوار خودرو نمی‌شد لذا به این شکل پول زیادی دستمان نمی‌آمد.

وی افزود: در ادامه تصمیم گرفتیم یک زن به گروه اضافه کنیم و از آنجا که مادر من نیز در تأمین هزینه موادمخدر مصرفی‌اش مانده بود او و پدر معتادم نیز به گروه اضافه شدند، بیشتر اوقات چهار نفری به سرقت می‌رفتیم و مادرم که از اوایل امسال به گروه ما اضافه شده بود در صندلی جلو به عنوان مسافر زن می‌نشست تا زنها نیز به ما اطمینان کنند.

تهران| زنان جوان طعمه خانواده زورگیر می‌شدند + تصاویر متهمان

وی ادامه داد: بیشتر خودروهای به کار رفته در سرقتها نیز سرقتی بود و فکر نمی‌کردیم به زودی بازداشت شویم.

در ادامه متهمان دیگر نیز تمامی اظهارات سردسته باند را تأیید کردند و عنوان داشتند از اوایل امسال تنها از خانمهای جوان که حتماً طلا و جواهر با خود داشتند سرقت کرده و در تمامی سرقتها نیز از لوازمی مانند چاقو، شوکر و قیچی استفاده می‌کردند.

تهران| زنان جوان طعمه خانواده زورگیر می‌شدند + تصاویر متهمان

سرهنگ کرم یوسف‌وند؛ رئیس پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت:‌ تاکنون 30 شاکی در این پرونده متهمان را شناسایی کرده‌اند و با توجه به اینکه احتمال می‌رود این افراد مرتکب سرقتهای بیشتری شده باشند، با هماهنگی قضایی دستور انتشار تصویر متهمان نیز صادر شده است و تصاویر چهار تن از متهمان در اختیار رسانه ها قرار می‌گیرد.

تهران| زنان جوان طعمه خانواده زورگیر می‌شدند + تصاویر متهمان

وی خاطرنشان کرد: شکات در صورت شناسایی این افراد به پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری، میدان ساعی، خیابان آستانه مراجعه و شکایت خود را پیگیری کنند.

تهران| بازداشت شرور سابقه‌دار در درگیری دسته‌جمعی