قم - معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: برنامه‌های دهه کرامت از شب میلاد کریمه اهل بیت(ع) با تعویض پرچم گنبد بانوی کرامت در قم آغاز می‌شود.

  با تعویض پرچم گنبد حضرت معصومه(س) برنامه های دهه کرامت آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، هادی محمود نژاد بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه کرامت در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تعویض پرچم گنبد حرم کریمه اهل بیت (س) در صحن امام رضا (ع) آغاز می شود.

وی با بیان اینکه جشن دهه کرامت در 120 نقطه و 30 استان کشور و 20 مرکز بین المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: کشورهایی مانند آلمان، نیوزیلند، امریکا و هند و … از جمله کشورهایی هستند که جشن دهه کرامت را برگزار می‌کنند.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه روز میلاد حضرت معصومه (س) آیین معنوی خطبه خوانی در حرم بانوی کرامت (س) اجرا می‌شود، عنوان کرد: در این مراسم مهمانانی از مدیران و مسئولان استان قم و تولیت‌های آستان مقدس و اعتاب مقدس برخی کشورهای اسلامی حضور دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این برگزاری جشن‌های دهه کرامت، سومین جشنواره مردمی کرامت و افتتاح کاروان سفیران کریمه نیز آغاز می‌شود.

برگزاری نخستین کنگره ملی شعر فاطمی

محمودنژاد با بیان اینکه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی در پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) با موضوع شخصیت حضرت فاطمه (س) در دهه کرامت آغاز می‌شود، گفت: تجلیل از برخی پیشکسوتان و شعرای جوان در این کنگره انجام می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز نسبت به طراحی 50 هکتار گلخانه اقدام کرده است که 15 هکتار آن دارای مجوز بوده و عملیات تسطیح آن نیزانجام شده است.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه فاز دو ماهیان خاویاری نیزبا ظرفیت مشخصی از تولید گوشت ماهی و خاویار در روزهای اول دهه کرامت افتتاح می‌شود، گفت: مراسم کلنگ زنی فاز سه ماهیان خاویاری نیز با هدف رونق تولید و کمک به تولید کشور در کنار فاز دو آن در دهه کرامت انجام می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از اجتماع بزرگ فاطمی در نخستین روز دهه کرامت با موضوع عفاف و حجاب خبر داد.