وکیل داریوش اسدزاده، درگذشت این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تأیید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پرستو امانی وکیل خانوادگی‌ این هنرمند که مدتی قبل هم در بیمارستان بستری بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم این خبر را تایید کرد و گفت او امروز در منزل خود چشم از دنیا فروبسته است والان منتظر تأیید پزشک برای صدور گواهی فوت هستند.

او در خصوص احتمال تشییع پیکر این هنرمند پیشکسوت توضیح داد: هنوز معلوم نیست اما احتمالاً مشکلی نباشد فردا این اتفاق بیفتد. 

داریوش اسدزاده چندی پیش در گفتگویی با خبرنگارخبرگزاری تسنیمگفته بود: حالش خوب شده و دوست دارد با تشخیص پزشکان یک کار دیگری را در کارنامه خودش ثبت کند. 

این پیشکسوت تصریح کرد:  هنرمندان گمنامند و البته من هم توقع ندارم به ما سر بزنند. هیچ‌وقت دوست نداشتم مردم را ناراحت کنم؛ ان‌شاالله به زودی برمی‌گردم و جواب این همه لطف مردم را می‌دهم و یک کار هنری دیگری از من ببینند.

جالب است که داریوش اسدزاده در حال بررسی یک پیشنهاد سینمایی بود اما اجل مهلت نداد تا این بازیگر پیشکسوت و خاطرانگیز دنیای تصویر کار جدیدی را در کارنامه خودش ثبت کند. 

به گزارش تسنیم، داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه 1302 در کرمانشاه بود. او در 20 سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. در دهه 40 و 50 شمسی در بیش از 50 فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال 1365 پس از 10 سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرده است. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بوده است.

خبرگزاری تسنیم درگذشت داریوش اسدزاده پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را به خانواده محترم او و جامعه سینمایی و تلویزیونی کشور تسلیت می‌گوید.