بانوی رکابزن ایران گفت: پس از اینکه برخی ها به اتحادیه جهانی ایمیل زده بودند که من محروم بوده ام اما در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم از ما توضیح خواستند که با ارائه توضیحات مشکل رفع شد.

بانوی رکابزن ایران: به UCI توضیح دادیم محرومیتم کم شده است/ مشکل رفع شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ریحانه خاتونی در گفتگو با ایسنا درباره ی حواشی به وجود آمده در مورد حضور او در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور بیان کرد: من سال 95 به مدت چهار سال محروم شدم اما بعد از آن با ارائه اسناد و مدارک توانستم بی گناهی ام را ثابت کنم و محرومیتم در داخل دو سال بخشیده شد و از خرداد 97 هم می‌توانستم در مسابقات داخلی شرکت کنم. در این میان برخی افراد اعتراض کردند که من محروم بوده ام و حق شرکت در مسابقات را نداشتم و به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) هم نامه زده اند .

او ادامه داد: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری هم با ارسال نامه از فدراسیون پزشکی ورزشی توضیحات خواسته بود که اگر محرومیت من بخشیده شده پس ایمیلی که به آنها ارسال شده چیست. من هم در خط استارت قهرمانی کشور پیست بودم که فدراسیون به من گفت که رکاب نزنم تا این مشکل رفع شود. فدراسیون پزشکی ورزشی هم گفته است دو سال از محرومیت من بخشیده شده و همچنین ظاهراً گفته اند که قبلاً اطلاع داده شده که محرومیت من بخشیده شده است. خدا را شکر فدراسیون هم هماهنگی لازم را انجام داد و توضیح داد که محرومیت من بخشیده شده و توانستند این مشکل را رفع کنند.

او با اشاره به از دست دادن مسابقات قهرمانی کشور پیست گفت: برای مسابقات پیست خیلی تمرین داشتم و وقتی مسابقه ندادم ابتدا ناراحت شدم اما ان شاءالله سال آینده جبران می‌کنم. از خرداد 99 هم می‌توانم در مسابقات بین المللی شرکت کنم.

خاتونی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه بحث دیگری از سوی اتحادیه جهانی مطرح نشده است، بیان کرد: خدا را شکر بحث دیگری پیش نیامده است. فدراسیون همکاری کرد که از این بابت تشکر می‌کنم.

بانوی رکابزن ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قبلاً به دنبال این بود ثابت کند در مسئله دوپینگ مربی اش مقصر بوده است و توانست این را ثابت کند یا خیر، تاکید کرد: بله اسناد و مدارک ارائه کردم و توانستم محرومیتم را کم کنم.