سرمربی تیم فوتبال استقلال پیش از شهرآورد 90 تهران گفت که از اهمیت بالای دیدار تیمش برابر پرسپولیس خبر دارد. او همچنین درباره اظهارات گابریل کالدرون در نشست خبری دربی، واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دربی 90 بیان کرد: ما می‌دانیم که دربی یکی از مهم‌ترین مسابقات در ایران و یکی از مهم‌ترین دربی‌های دنیاست. این را هم می‌دانیم که فقط با دو امتیاز به این مسابقه رسیدیم و این می‌تواند یک انرژی برای تیم ما باشد که با 110 درصد از توانمان بازی کنیم. همان‌طور که به بازیکنانم گفتم باید تهاجمی باشیم و نباید عصبانی باشیم و با روحیه‌ای بالا در مسابقه شرکت کنیم. مستحق بیشتر از دو امتیاز در سه بازی بودیم.

او ادامه داد: می‌دانیم که پرسپولیس سه دوره قبلی لیگ را برده است و دو بازیکن به این تیم اضافه شده‌اند. مهاجم برزیلی و کنعانی‌زادگان. آقای کالدرون سیستم تیمش را تغییر داده و به سیستم زمان آقای برانکو برگشته است. ما به تیم رقیب احترام می‌گذاریم ولی از آنها نمی‌ترسیم و باید این را در زمین نشان بدهیم.

سرمربی استقلال درباره هواداران استقلال که از مربی ایتالیایی‌شان حمایت کرده‌اند هم گفت: مطمئنا اولین چیزی که من را راضی کرد که به ایران و استقلال بیایم اهمیت استقلال در آسیا و اهمیت هواداران این تیم بود. در هر تمرین و مسابقه‌ای هواداران ما را حمایت کردند. این خیلی مهم است چون بدون هواداران روی سکوها مشکل خواهیم داشت. تنها حالتی که می‌توانیم جواب محبت آنها را بدهیم این است که هر چیزی داریم در زمین بگذاریم و هر ثانیه در شهرآورد بجنگیم و در پایان مسابقه آنها را خوشحال کنیم.

استراماچونی درباره صحبت‌های کالدرون که گفته بود «وزارت ورزش می‌خواهد بعد از سه قهرمانی پرسپولیس به فرزند دیگرش توجه کند»، گفت: اول از همه من به آقای کالدرون خیلی احترام می‌گذارم چون از من بزرگ‌تر است و همچنین آدم مشهوری است ولی نمی‌دانم چرا دائما در حال صحبت درباره تیم‌های دیگر به جز تیم خودش است. شاید به خاطر پرسپولیس است که الان بهترین تیم لیگ است یا به این خاطر که بازیکنانش مقدار دستمزدی که می‌گیرند از بقیه تیم‌ها بیشتر است. نمی‌دانم چرا درباره دیاباته صحبت می‌کند چون وقتی ما دیاباته را خواستیم کالدرون هنوز سرمربی پرسپولیس نشده بود و دیاباته هم فردا اصلا بازی نمی‌کند.

255 43