واکسن آنفلوانزا مانند گذشته برای گروه‌های هدف اختصاص می‌یابد

واکسن‌های مناسب دانش‌آموزان شناسایی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: واکسن‌های مناسب برای دانش‌آموزان شناسایی شده و مراحل آزمایش و تایید را گذرانده‌اند.

به گزارش مشرق، علی باقرزاده  در حاشیه رونمامی از نسخه جدید شبکه شاد و در جمع خبرنگاران افزود:: مسئولیت واکسیناسیون دانش آموزان با وزارت بهداشت است و تصمیم گیری در این مورد و نحوه  دریافت واکسن  را این وزارتخانه اعلام می کند.

وی افزود: تزریق دز دوم واکسن معلمان در حال اتمام است، برنامه ریزی انجام شده  در این زمینه به خوبی پیش رفته است،

او در پاسخ به سوالی درباره اجباری یا اختیاری بودن واکسن دانش آموزان خاطرنشان کرد: این سوال را وزارت بهداشت باید پاسخ دهد.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: در نسخه جدید شبکه شاد امکان تعامل همزمان معلم و دانش آموز فراهم شده است.

باقرزاده  ادامه داد: در مورد دانش آموزان وزیر بهداشت اعلام کرده که مطالعاتی انجام شده که واکسن مناسب گروه های سنی شناسایی شده و به تدریج واکسیناسیون از سنین بالا آغاز می شود و به سنین پایین تر می رسد، البته هنوز برنامه مشخصی در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

وی درباره بازگشایی مدارس افزود: از اول مهر ماه مدارس در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت دانش آموزی کم است و امکان فاصله گذاری کامل و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد، بازگشایی حضوری دارند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: پس از اطمینان از حضور حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ها، آموزش حضوری گسترش می یابد و از اول آبان ماه آموزش ترکیبی در دستور کار قرار می گیرد. اختیار  این نوع آموزش هم مانند سال های گذشته به شورای مدرسه داده شده است.

وی یادآورشد: شورای مدرسه متناسب با وضعیت سلامت، سن، جمعیت و شرایط جغرافیایی به صورت نوبت بندی زمان حضور دانش آموزان را مهیا می کنند. هر دانش آموز هفته ای یک بار در مدرسه حضور داشته باشد، جنبه آموزش و سلامت روان دانش آموز در بازگشایی مدارس اهمیت بسیاری دارد.