فارس/ سخنگوی طالبان، با محکوم کردن انفجارهای روزهای گذشته در ننگرهار، گفت که این اقدامات آخرین حملات داعش در افغانستان خواهد بود.

طالبان: انفجارهای ننگرهار آخرین حملات داعش در افغانستان خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، حمله داعش بر خودروهای طالبان در ننگرهار را «ناجوانمردانه»، «آشوب‌طلبانه» و «بی‌هدف» خواند و تأکید کرد که این انفجارها آخرین حملات گروه داعش در افغانستان خواهد بود.

سخنگوی طالبان امروز (سه‌شنبه، ۳۰ شهریور)، در یک نشست خبری گفت که داعش مانند سوریه و عراق در افغانستان حضور ندارد؛ اما ممکن است شماری از شهروندان افغانستان «فکر» و «ایدئولوژی» داعش را پذیرفته باشند.

به گفته او، تلاش برای جلوگیری از فعالیت داعش جریان دارد و این گروه حمایت مردمی ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند تهدید یا خطر ایجاد کند.

گزارش شده است که در نتیجه انفجارهای ننگرهار شماری از افراد بازداشت شده‌اند.

شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار، در جریان روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری شاهد انفجارهای مکرر بود که گزارش شد خودروهای حامل طالبان را هدف قرار داده است.

براساس گزارش‌ها، در این انفجارها، دست‌کم 8 نفر کشته و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند که شامل غیرنظامیان نیز می‌شدند.

گروه داعش، مسوولیت انفجارهای اخیر علیه طالبان در شهر جلال‌آباد را برعهده گرفته است. سایت اعماق وابسته به داعش مدعی شده است که در این حملات حدود ۳۵ عضو طالبان کشته شده‌اند.

داعش پس از اعلام موجودیت خود در افغانستان، ننگرهار را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. نیروهای آمریکایی در آخرین مورد، حمله‌ هوایی را در ننگرهار اجرا و اعلام کردند که طراح حمله انتحاری مرگبار گروه داعش در فرودگاه کابل را کشته‌اند. این حمله در جریان عملیات تخلیه کابل که از سوی آمریکا مدیریت می‌شد، انجام شد و در اثر آن نزدیک به ۲۰۰ تن، از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.