راهپیمایی اربعین حسینی در پایتخت انگلیس روز یکشنبه در میدان معروف ماربل ارچ در مرکز لندن برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مجتبی قاسم زاده خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ هزاران نفر از ارادتمندان به حضرت سید الشهداء (ع) در امتداد راهپیمایی اربعین حسینی در خیابان‌های مرکزی لندن پایتخت انگلیس، راهپیمایی و با آرمان والای سرور و سالار شهیدان تجدید پیمان کردند.

اربعینی دیگر فرا رسید و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در جای جای جهان برای ابراز عشق و ارادت به ایشان و اصحاب باوفایش به صحنه آورد.

اظهارات:

۱ – یک شهروند انگلیسی

۲ – یک بانوی انگلیسی

۳ – یک دختر مسلمان انگلیسی

راهپیمایی اربعین حسینی در پایتخت انگلیس که روز یکشنبه در میدان معروف ماربل ارچ در مرکز لندن برگزار شد، چهار نسل از ملیت‌های گوناگون را در کنار یکدیگر به هم پیوند داد و جلوه زیبای محبت حسینی را متجلی کرد. محبان حسینی به ویژه جوانان و نوجوانان با شیوه‌های مختلف تلاش کردند در ترویج فرهنگ والای عاشورایی نقش داشته باشند.

یک بانوی انگلیسی متاثر از برگزاری آیین اربعین حسینی در لندن در مصاحبه با ما گفت: به نظرم انچه که حتمی بوده این است که تراژدی قتل نوه پیامبر اسلام که در سرزمین عراق روی داد با گذشت صد‌ها سال فراموش نشده است.

وی افزود: قبل از حضور در این مراسم اطلاعی از این ماجرا نداشتم، اما اکنون اطلاعاتی به دست آوردم که گویای آن است که برخی رهبران مسلمانان آنچنان به برقراری صلح، عدالت در جهان و مبارزه با ظلم اعتقاد داشتند که برای اجرای ان حاضر شدند از جان خودشان و عزیزانشان بگذرند.

این بانوی انگلیسی گفت: اکنون و در گفتگو با حاضران در این راهپیمایی و جوانانی که برای پاسخ به پرسش‌ها آماده شده بودند، احساس می‌کنم شناخت بیشتری از اسلام و مذاهب آن پیدا کرده ام و این انگیزه مرا برای شناخت عمیق‌تر اسلام و مسلمانان افزایش داده است.

گروهی از جوانان مسلمان نیز با پخش بروشور‌های حاوی معرفی شخصیت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا و اربعین، تلاش کردند مروج فرهنگ حسینی باشند.

یک جوان مسلمان انگلیسی در این باره گفت: ما به وسیله این بروشور‌ها، تلاش می‌کنیم هر چند اندک، پیام امام حسین (ع) را که صلح، دوستی و عدالت خواهی است به افرادی که شناختی از شخصیت ایشان ندارند اطلاع رسانی کنیم.

وی افزود: واکنش برخی دریافت کنندگان این بروشور‌ها نشان می‌دهد چقدر مشتاق کسب اطلاع درباره اسلام و رهبران دین اسلامند و مطالب این بروشور برای بسیاری از دریافت کنندگان جذاب بوده است.

مدار نورانی وفاداری به آرمان حضرت سید الشهداء (ع) و ترویج فرهنگ حسینی هر سال در جهان گسترده‌تر می‌شود، عطر حسینی اکنون از کربلای معلی تا جای جای اروپا جاری است.