واکنش مردم به ارائه کارت واکسن در مترو

ارائه کارت واکسن در مترو اجباری شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بیماری کرونا در دوسال اخیر در تمام دنیا شایع شده است و بسیاری به آن مبتلا شده اند و خیلی ها جان خود را از دست داده اند. در این میان دانشمندان با کشف واکسن کرونا به حیات دوباره مردم دنیا کمک کرده اند و در ایران تزریق واکسن اجباری است.پس از تزریق واکسن ،کارت واکسن از مراکز بهداشتی دریافت می شود.کارت واکسن نشاندهنده تزریق یک یا دو دوز واکسن است. برای بسیاری از سفرهای خارجی سفارت ها کارت واکسن را الزامی کرده اند.همچنین در مترو ارائه کارت واکسن الزامی شده است.

کارت واکسن

روش سرایت ویروس کرونا

این ویروس معمولاً از طریق سرفه، عطسه و تماس با فرد آلوده سرایت پیدا می‌کند. در موارد نادرتر، کووید-19 ممکن است از طریق لمس سطوح آلوده و سپس لمس دهان، بینی یا چشم منتقل شود، اما این شیوۀ انتقال را شیوۀ اصلی گسترش بیماری نمی‌دانند.

راه های پیشگیری ویروس کرونا

هنگامی که واجد شرایط واکسینه شدن هستید، واکسن بزنید.در صورت توصیه، ماسک بزنید. اگر در حال حاضر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که میزان سرایت کووید-19 در آن بالاست، حتی اگر واکسن زده‌اید، در فضاهای بسته‌ای که افرادی غیر از اعضای خانوارتان در آن حضور دارند، ماسک بزنید. پیشنهاد می‌شود اگر قرار است در جمع افراد زیادی باشید، در فضاهای باز نیز ماسک بزنید.

فاصله اجتماعی (حفظ فاصله شش فوت (دو متر) از دیگران) را رعایت کنید.

از حضور در محیط‌های شلوغ و فضاهایی که تهویۀ ضعیفی دارد، اجتناب کنید.

 دست‌های خود را بشویید یا آن‌ها را مرتباً با ژل حاوی الکل ضدعفونی کنید.

 هنگام سرفه کردن، قسمت داخل آرنجتان را جلوی دهان و بینی خود بگیرید.

 سطوح پرکاربرد را تمیز و ضدعفونی کنید.

 سلامت خود را هر روز تحتِ‌نظر بگیرید. اگر علائمی دارید که نگرانی ابتلا به کووید-19 را در شما ایجاد کرده است، در خانه بمانید، مگر برای انجام تست کرونا.

کووید 19 قابل درمان است؟

پیشگیری بهترین درمان است؛ پس هنگامی که شرایط واکسینه شدن دارید، واکسن بزنید. از آنجا که کووید-19 بیماری‌ای ویروسی است، مصرف آنتی‌بیوتیک اثرگذار نیست. چندین درمان برای این بیماری وجود دارد، اما اثربخشی آن‌ها متفاوت است. ممکن است کووید-19 باعث وخیم شدن شرایط در بلندمدت شود، البته هنوز هیچ درمانی برای کاهش این ریسک وجود ندارد.

کارت واکسن

کادر پزشکی ما، در تمام تعاملاتشان با بیماران، از جدیدترین رهنمودهای اداره بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس» پیروی می‌کنند تا مانع از گسترش این ویروس شوند. تمام ملاقات‌کنندگان بیمارستان‌ها از نظر تشخیص کووید19، علائم بیماری و تماس تأیید شده با بیمار مبتلا به کووید19 غربالگری می‌شوند. این اقدامات شامل والدینی است که همراه کودکان پذیرش‌شده در بیمارستان می‌مانند. هر فردی که غربالگری شفاهی را پشت سر نگذارد اجازه نخواهد داشت وارد بیمارستان شود. برای اینکه ملاقات‌کنندگان بتوانند در طول شب در بیمارستان بمانند باید همچنین گواهی واکسیناسیون کامل یا تست منفی در هر 72 ساعت یا گواهی ابتلا به کووید-19 در 10 تا 90 روز گذشته ارائه کنند. به‌علاوه، تست کرونا روی تمام بیماران پس از پذیرش در بیمارستان انجام می‌شود. این تست شامل تست کرونا از بیمارانی است که در انتظار عمل هستند. برای مشاهدۀ جدیدترین دستورالعمل‌های ملاقات‌کنندگان، اینجا کلیک کنید.

علایم خطرناک ویروس کرونا

مشکل در تنفس، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه،گیجی ناگهانی،ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن،بسته به روشنی پوست، تغییر رنگ پوست، لب‌ها یا ناخن‌ها به خاکستری، آبی یا کبود شدن آن‌ها

سازمان بهداشت جهانی فهرست علائم را از نظر شدت، شامل سایر علائم احتمالی نظیر ورم، جوش یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا و از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم، دسته­ بندی می­ کند.اگرچه هیچ واکسنی برای پیشگیری از کووید۱۹ وجود ندارد، شما می ­توانید اقداماتی برای کاهش خطر ابتلا انجام دهید. سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ اقدامات زیر را پیشنهاد داده­  :

از مهمانی­ های بزرگ و تجمعات انبوه بپرهیزید.

با افراد مریض یا دارای علائم تماس نزدیک برقرار نکنید (تا ۲ متر فاصله بگیرید.

تا حد امکان در خانه بمانید و به­ خصوص اگر خطر بروز بیماری جدی در شما بالاست، بین خودتان و دیگران تا ۲ متر فاصله ایجاد کنید. یادتان باشد ممکن است بعضی از افراد بدون داشتن علائم یا اطلاع از ابتلا به کووید-۱۹، دچار این بیماری بوده و آن را به دیگران منتقل کنند.دستان خود را مرتبا به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید یا از مایع ضدعفونی­ کننده­ ی حاوی الکل ۷۰% استفاده کنید.

کارت واکسن

 در مکان­ های عمومی، مانند خواروبارفروشی، که اجتناب از تماس نزدیک با دیگران دشوار است ماسک بزنید (به­ خصوص در مکان­ هایی که شیوع بیماری در آن بیشتر بوده است). از ماسک پارچه ­ای غیر جراحی استفاده کنید- ماسک جراحی و N95 باید در اختیار پرستاران و پرسونل پزشکی قرار گیرد.

به چشم، بینی و دهان دست نمالید.

درصورت بیماری، ظرف، لیوان، حوله، وسایل خواب و سایر موارد خانگی را از دیگران جدا کنید.

سطوحی که مرتب در معرض تماس قرار دارد، مانند دستگیره­ ی در، کلید چراغ، وسایل الکترونیکی و پیشخوان ­ها را هر روز تمیز و ضد عفونی کنید.

اگر مریض هستید، در خانه بمانید و به محل کار یا مدرسه نروید. فقط برای دریافت مراقبت­ های پزشکی از خانه خارج شوید. اگر بیمار هستید، از وسایل نقلیه­ ی عمومی، تاکسی و سوار شدن در یک ماشین بپرهیزید.

اگر بیماری مزمن دارید و خطر بروز بیماری جدی در شما بالاتر است، درمورد سایر روش­های مراقبت از خود با پزشک متخصص بیماری های عفونی مشورت کنید.