در ترم تحصیلی جاری برنامه‌ای در خصوص حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه وجود ندارد و کلاس‌های این دانشجویان به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند، نحوه حضور دانشجویان این مقطع در خوابگاه در ترم آینده نیز باتوجه به شرایط تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

نحوه حضور دانشجویان در خوابگاه دانشجویی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد گفت: در ترم تحصیلی جاری برنامه‌ای در خصوص حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه وجود ندارد و کلاس‌های این دانشجویان به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند، نحوه حضور دانشجویان این مقطع در خوابگاه در ترم آینده نیز باتوجه به شرایط تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

حمدالله مشتاقی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها و نحوه استفاده دانشجویان از خوابگاه‌های دانشجویی، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیته آموزش عالی چهارمحال و بختیاری و باتوجه به تصمیم‌گیری مجموعه دانشگاه‌های استان بازگشایی دانشگاه‌ها با دانشجویان مقطع دکترای تخصصی آغاز می‌شود، یعنی در مرحله اول از تاریخ هشت آبان کلاس‌های دانشجویان دکترای تخصصی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد افزود: همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که دارای پایان‌نامه هستند نیز در دانشگاه حضور خواهند داشت و بر اساس پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت برای سکونت در خوابگاه‌ها تدوین کرده، خوابگاه موردنیاز برای این دانشجویان تامین شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: براساس مساحت هریک از اتاق‌های خوابگاه دانشجویی حدود دو تا سه نفر امکان استفاده از آن‌ها را دارند، البته تاکنون نیز برای افرادی که دارای پایان‌نامه بودند از این اتاق‌ها استفاده می‌شد، اما در تمامی اتاق‌ها تنها یک نفر حضور داشت و در حال حاضر باتوجه به این موضوع که کلاس دانشجویان دکترای تخصصی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، امکان استفاده تک نفره از اتاق‌ها وجود ندارد، بنابراین برنامه‌ریزی لازم جهت رعایت فاصله اجتماعی انجام شده است و بر اساس مصوبه وزارت بهداشت از هر اتاق حداکثر دو تا سه نفر امکان استفاده دارند و به‌همین دلیل ظرفیت خوابگاه به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.

مشتاقی عنوان کرد: در مرحله دوم از بازگشایی دانشگاه‌ها دانشجویان کارشناسی ارشد برای شرکت در کلاس‌های خود در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند که در این خصوص نیز باید منتظر بود، زیرا ممکن است باتوجه به شرایط پروتکل‌ها دچار تغییر شود و بنابراین برنامه‌ریزی در خصوص حضور دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه نیز باید در زمان مناسب و با توجه به شرایط و پروتکل‌ها انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: همچنین در ترم تحصیلی جاری برنامه‌ای در خصوص حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه وجود ندارد و کلاس‌های این دانشجویان به‌صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند، همچنین برای نحوه حضور دانشجویان این مقطع در خوابگاه در ترم آینده نیز باتوجه به شرایط تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه برای حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی  تزریق واکسن کرونا و دارا بودن کارت واکسن برای تمامی این افراد است، در حال حاضر نیز تمامی دانشجویانی که در خوابگاه حضور دارند، واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.