هر اونس طلا طی یک هفته اخیر با کاهش ۴۱ دلاری همراه شد و به کانال ۱۷۰۰ دلاری سقوط کرد اما امروز با کمی رشد مجددا به کانال ۱۸۰۰ دلار بازگشت و از بهای ۱۸۴۶ دلار اول هفته امروز به ۱۸۰۵ دلار رسید.

آخرین تغییر قیمتی سکه، طلا و دلار | امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرغم سقوط بهای جهانی طلا در طول یک هفته اخیر، سکه و طلا در بازارهای داخلی، همراه با رشد قیمت ارز، با افزایش قیمت مواجه شد.

 هر اونس طلا طی یک هفته اخیر با کاهش ۴۱ دلاری همراه شد و به کانال ۱۷۰۰ دلاری سقوط کرد اما امروز با کمی رشد مجددا به کانال ۱۸۰۰ دلار بازگشت و از بهای ۱۸۴۶ دلار اول هفته امروز به ۱۸۰۵ دلار رسید.

این در حالیست که قیمت طلا در بازار داخل با رشد نرخ ارز، صعودی شد و هر مثقال طلای ۱۷ عیار با افزایش ۸۵ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به پنج میلیون و ۴۱۳ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این هفته ۲۰ هزار تومان رشد قیمت داشته و به یک میلیون و ۲۴۹ هزار تومان‌ به ازای هر گرم رسیده است.  

همچنین در بازار سکه هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۳۲۰ هزار تومان رشد قیمت داشته و از  ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است. در پایان هفته، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش  شش میلیون و ٥٢٠ هزار تومان، ربع سکه با رشد ۲۰ هزار تومانی سه میلیون و ٧٥٠ هزار تومان قیمت دارند. سکه‌های یک گرمی نیز بدون تغییر دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان باقی ماند.

در هفته‌ای که گذشت، حباب سکه نیز با رشد تقاضا، ۱۵۰ تومان افزایش یافت و به ۳۷۰ هزار تومان رسیده است

در پی افزایش قیمت اونس جهانی و رشد قیمت دلار، قیمت طلا و سکه اعلام شد که براین اساس سکه تمام طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا پس از ریزشی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت اما پایین مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۲ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرده و به پایینترین قیمت در سه هفته اخیر نزول کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۹۲ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۲۲ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش یافته و در ۱۷۸۳ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

اونس طلا تحت تاثیر انتظارات برای شتاب گرفتن روند عادی سازی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا پس از انتصاب مجدد جروم پاول به سمت رئیس این بانک مرکزی، ۴.۹ درصد نسبت به رکورد قیمت هفته گذشته ریزش کرده است.

انتظارات مذکور شاخص دلار را تحکیم کرده و این شاخص روز چهارشنبه نزدیک به بالاترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران نگه داشت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: بعید است اونس طلا بهبود معناداری در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار پیدا کند مگر این که بازده اوراق خزانه ۳۰ ساله آمریکا بخشی از رشد هفته جاری را از دست بدهد. وی پیش بینی کرد سقف قیمت کوتاه مدت اونس طلا ۱۸۱۰ دلار خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران به آماری که نشان داد شرکتهای انگلیسی در کنار فشار هزینه بی سابقه، قویترین رشد سفارش را در ماه جاری داشته اند و احتمال افزایش نرخهای بهره انگلیس در دسامبر را تقویت کرد، واکنش نشان دادند. افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۵۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۹۷۵ دلار و ۴۰ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۱ درصد افزایش یافت و ۱۸۸۸ دلار و ۶۳ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز سوم آذر تا ساعت ۱۹، نسبت به روز سه‌شنبه افزایش یافت و به رقم ۲۹ هزار و ۱۷۵ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۸۰۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۲۵۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز سه‌شنبه افزایش یافت و به رقم ۳۲ هزار و ۶۶۶ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۳۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۶۶۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۰۳۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۷۴۷ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا