دیده‌بان ایران/ نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی که پیشتر گفته می شد صدای انفجار مهیب از این شهرستان بوده است، اظهار کرد: براساس آن‌چه که معاون سیاسی استانداری همدان عنوان کردند مرکز صدا از استان همدان نبوده و ظاهراً منشا این صدای مهیب بیشتر در استان کرمانشاه بوده است. ما منطقه را بررسی کردیم، با توجه به بررسی‌های ما، ما چیز غیرعادی‌ای در شهرستان اسدآباد و استان همدان مشاهده نکردیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شب گذشته تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای مهیبی شبیه به انفجار و ضدهوایی در شکور خبر داده بودند. خبری که خیلی سریع کل شبکه‌های اجتماعی را فرا گرفت. پس از انتشار این خبر اخبار ضد و نقیضی از علت این اتفاق از سوی برخی از خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه منتشر شد.

مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور علت درباره این انفجار و حواشی آن اظهار کرد که «احتمالاً منشا این صدا به دلیل رعد و برق بوده است.» اما برخی دیگر از رسانه‌های وابسته به نهادهای نظامی نظیر صابرین‌نیوز و یا کانال خبری سپاه قدس علت این انفجار و صدا مهیب را «سامانه پدافندی» و «رزمایش» دانسته‌اند.

در همین رابطه کیومرث سرمدی واله، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی درباره علت این صدا مهیب به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: این صدای مهیب در چند استان نظیر همدان، کرمانشاه و کردستان شنیده شد.

وی در ادامه افزود: براساس آن‌چه که معاون سیاسی استانداری همدان عنوان کردند مرکز صدا از استان همدان نبوده و ظاهراً منشا این صدای مهیب بیشتر در استان کرمانشاه بوده است. ما منطقه را بررسی کردیم، با توجه به بررسی‌های ما، ما چیز غیرعادی‌ای در شهرستان اسدآباد و استان همدان مشاهده نکردیم.

نماینده مردم اسدآباد در پایان در رابطه با علت این صدا اظهار کرد: ما مرجع رسمی برای اعلام رزمایش نیستیم اما براساس آن چیزی که ما جویا شدیم این است که در شهرستان و استان ما هیچ اتفاقی نیفتاده و منشا از جای دیگر بوده است. اینکه‌ علت این اتفاق چه بوده را ما هم نمی‌دانیم.