باتوجه به نامه سازمان بازرسی کل کشور شنیده‌ها حاکی از آن است که تغییراتی در حکم عبدالعلی علی‌عسگری به وجود آید.

احتمال ایجاد تغییراتی در حکم علی‌عسگری باتوجه به نامه سازمان بازرسی کل کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش نامه‌نیوز، سایت خبر سراسری نوشت: انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری به مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته است و حالا علاوه بر نقدهای عمومی، سازمان بازرسی کل کشور نیز به موضوع ورود کرده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که بر اساس ایراداتی که این نهاد بر انتصاب علی‌عسگری گرفته ظرف 72 ساعت آینده تحولاتی مهم در حکم علی‌عسگری به وجود آید.

سازمان بازرسی در نامه خود خطاب به وزیر نفت به چند اشکال مهم اشاره کرده و نوشه است: «بنا به اطلاع واصله هیات مدیره فعلی سه نفره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که دوره تصدی آنها در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ منقضی شده است در اقدامی قابل تامل که در راستای ابلاغ و اعلان جنابعالی بوده، روز دوشنبه مورخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و تعیین اعضای جدید هیات مدیره، نسبت به عزل مدیرعامل قبلی شرکت اقدام و آقای عبدالعلی علی عسگری را به سمت مدیرعامل انتخاب کرده و رییس هیات مدیره نیز نسبت به صدور حکم انتصاب ایشان اقدام کرده است.  این تصمیم منصرف از صلاحیت حرفه ای آقای علی عسگری در حالی صورت می گیرد که: ۱-دلیل ابلاغ و اعلان جنبجنابعالی برای انتصاب مدیرعامل یک شرکت حاضر در بورس اورقا بهادار که قوانین و مقررات خاص خود را داشته و در حال حاضر نیازمند ثبات بوده و این اقدام نیز می تواند مشکلات آن را بیشتر کند ابهامات و ایرادات فراوانی بوده و حتی صلاحیت و مجوز قانوی جنبعالی در صدور دستور این چنینی نیازمند روشنگری است. ۲-دلیل انتصاب نامبرده بدون طی تشریفات قانونی و قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (۲۵/۱۰/۱۴۰۰) توسط اعضای هیات مدیره فعلی که دوره تصدی آنها در تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ منقضی شده چیست. ۳-وفق ماده ۴۶ اسانامه انتخاب مدیرعامل باید پس از اخذ تایید صلاحیت حرفه ای ایشان توسط سازمان بورس و اوراق بهادار انجام گیرد که مستنداتی مبنی بر اجرای این ماده قانونی هم مشاهده نشده است. ۴-مبنا و دلایل و شاخص های انتخاب نامبرده در تطابق با قوانین و مقررات مشخص نیست. 5-بنا به اطلاع واصله ایشان در حال حاضر کارمند دولت بوده و مشمول محدودیت های قانونی نیز هست. با عنایت به اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سهامی عام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است و ملزم به رعایت الزامات قانونی و مقرراتی بوده و با توجه به موارد پنج گانه مزبور، مقتضی است در اجرای ماده ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور توضیحات مستند و مستدل خود را ظرف حداکثر ۳ روز کاری به این سازمان اعلام فرمایید».

باتوجه به این ایرادات سازمان بازرسی و جدای از میزان تخصص علی‌عسگری که مورد نقد زیادی قرار گرفته است، علی اوجی وزیر نفت موظف است تا روزهای آینده نسبت به این اشکالات سازمان بازرسی واکنش نشان دهد و این احتمال وجود دارد که در نهایت علی‌عسگری نتواند به صندلی هلدینگ خلیج فارس دست یابد.