تقابل تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و هند در نیمه دوم در جریان است.

گزارش زنده: زنان ایران صفر زنان هند صفر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" بعد از برگزاری نخستین مسابقه از جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 هند که میان دو تیم چین و چین‌تایپه بود و چینی‌ها موفق شدند با برتری 4 گله، گام اول را مقتدرانه بردارند، حالا بازی افتتاحیه رسمی این تورنمنت از ساعت 17:30 آغاز شده است. تقابل تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و زنان هند.

زنان ایران در نخستین تجربه حضور خود در جام ملت‌ها به دنبال ادامه روند تاریخ‌سازی و خلق شگفتی خود هستند و در مقابل هندی‌ها که جزو تیم‌های باتجربه در جام ملت‌ها به شمار می‌روند و نهمین دوره حضور خود را در جام ملت‌ها تجربه می‌کنند، بعد از 19 سال دوباره جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورده‌اند.

هندی‌ها بعد از کسب دو نایب قهرمانی، در خانه در جستجوی جام قهرمانی آسیا هستند و می‌خواهند خود را به جام جهانی 2023 استرالیا-نیوزلند برسانند.

هفته اول گروه A جام ملت‌های آسیا 2022 هند

ورزشگاه: دی وای پاتیل مومبای

گروه داوری: داور: لارا لی (استرالیا) کمک ها: جوانا کاراکتیس (استرالیا) و نائومی تشیروگی (ژاپن) داور چهارم: یوشی یاماشیتا (ژاپن) ناظر: زیرخدین محد صالح (مالزی)

کارت زرد:

ثنا صادقی (دقیقه 66) از ایران

مانیشا کالیان (دقیقه 69) از هند

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران:

زهره کودایی

غزاله بنی طالبی

فاطمه عادلی

ملیکا متولی

بهناز طاهرخانی

ملیکا محمدی

ثنا صادقی

زهرا سربالی (از دقیقه 59: مرضیه نیکخواه)

سمانه چهکندی (از دقیقه 59: زهرا معصومی)

هاجر دباغی

نگین زندی 

سرمربی: مریم ایراندوست

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان هند:

آدیتی چاوهان

مانیسا پانا

آشالاتا دیوی (کاپیتان)

راتانبالا دیوی، سانجو

آنجو تامنگ

پیاری ژاکسا (از دقیقه 65: رنو)

ایندوماتی کاتیرسان

ساندیا رانگاناتان (از دقیقه 54: گریس دنگمی)

مانیشا 

دلیما چیبر

سرمربی: توماس دنربی

دقایق حساس:

دقیقه 11: سانتر عالی سمانه چهکندی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر نگین زندی همراه شد که ضربه او تیرک دروازه هند را به لرزه در آورد و در ریباند خط دفاعی هند توپ را به سختی دور کرد.

دقیقه 18: اشتباه فاحش خط دفاعی هند و تیزهوشی نگین زندی باعث شد او در موقعیتی تک به تک با دروازه هند قرار بگیرد اما ضربه زندی خوب نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23: شوت سرکش و خطرناک رانگاناتان به شکلی خطرناک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 29: ضربه سر مانیشا هافبک تهاجمی تیم ملی فوتبال زنان با اختلاف کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 31: سانتر خطرناک از سمت راست روی دروازه ایران، با دفع ناقص زهره کودایی همراه شد و توپ در مقابل مانیشا قرار گرفت که سماجت و ایستادگی خط دفاعی ایران اجازه باز شدن دروازه را نداد و شوت هافبک هندی‌ها دفع شد.

دقیقه 34: روی غفلت مدافعان ایران ساندیا رانگاناتان درون محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت خطرناک شد که ضربه او با فاصله‌ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

آمار تیم‌های ملی زنان ایران و هند در نیمه اول

دقیقه 50: سانتر تند و تیز ساندیا رانگاناتان از سمت چپ باعث شد تا پیاری ژاکسا زودتر از مدافعان ایران به توپ برسد و ضربه خوبی به توپ زد که شوت ژاکسا با فاصله‌ای میلمتری از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 62: گریس دنگمی مهاجم تازه‌نفس هندی‌ها در موقعیتی تک به تک با کودایی قرار گرفت که تکل به موقع مدافع ایران مانع از فروپاشی دروازه شد و شوت مهاجم هند به کرنر رفت.

دقیقه 63: پیاری ژاکسا روی ارسال کرنر اقدام به شوت‌زنی کرد که واکنش عالی کودایی توپ را به کنار فرستاد.

در حاشیه:

* در دقیقه 12 روی ریباند ضربه سر ملیکا متولی، توپ به مدافعان هند برخورد کرد و سپس آن‌ها توپ را دفع کردند که ملی‌پوشان اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند اما داور استرالیایی مسابقه دستور به ادامه مسابقه داد.

* چمن ورزشگاه دی وای پاتیل شهر مومبای از کیفیت بالایی برخوردار است و این مسئله به خوبی در تصاویر تلویزیونی مشهود است.

* 2 عضو ایرانی در کادر اجرایی مسابقات حضور دارند؛ زهره هراتیان و بهار حسن میرزایی.

* در دقیقه 32، زهره کودایی دروازه‌بان ایران دچار آسیب‌دیدگی شد و مصدومیت او باعث وقفه چند دقیقه در جریان بازی شد.

* دقیقه 53 هاجر دباغی مهاجم تیم ملی فوتبال زنان ایران درون محوطه جریمه حریف سرنگون شد که داور مسابقه در تصمیمی عجیب اعتقاد به پنالتی نداشت و ادامه بازی داد که مورد اعتراض بازیکنان و کادرفنی ایران قرار گرفت.