فیلمی در فضای مجازی از علی دایی منتشر شده است که در ادامه می بینید این فیلم بسیار جالب است و با دیدن آن محبوبیت آقا گل ایران برایتان چند برابر می شود

فیلم عجیب از علی دایی | راز زندگی علی دایی فاش شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی دایی عکسی از خودش در کنار خواهران منصوریان منتشر کرده که حواشی زیادی در برداشت. علی دایی با بازی درخشانش در تیم های ایرانی و خارجی لقب آقای گل دنیا را کسب کرده است. علی دایی جز خیرین ایران هستند و برای کمک به افراد نیازمند همیشه پیش قدم می شوند. علی دایی اخیرا دچار کسالت شده بود که در حال حاضر حالش بهتر است. بنابر اعلام شورای شهر پایتخت خروجی بزرگراه باکری به اتوبان کرج تا ورودی اصلی مجموعه دورزشی آزادی بنام علی دایی به ثبت رسید.علی دایی در مصاحبه ای اعلام کرد نیاز به ثبت خیابانی بنام خود ندارد.

علی دایی

بیوگرافی علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در شهرستان اردبیل و در محله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران دانشگاه شریف پذیرفته شد.همسرش آذری‌ زبان‌ است‌ و از از آشنایان‌ دور خانوادگی‌آنهاست،مادر همسرش اردبیلی‌ و پدرش‌ تبریزی‌ است‌ و او بزرگ‌شده‌ تهران‌ می‌باشد. لیسانس‌صنایع‌ غذایی‌می‌باشد او هشت‌ سال‌ از علی دایی کوچکتر است‌.پدر ایشان‌ بازنشسته‌ گمرک‌ می‌باشد.او سومین فرزند و سومین پسر خانواده محسوب می شد. روزی که دایی به دنیا آمد برف سنگینی می بارید. پدر علی دایی که راننده کامیون بود برای اینکه علی یک سال زودتر به مدرسه برود شناسنامه او را بزرگ تر کرد تا به جای تاریخ ۱۴ بهمن، اول فرودین به عنوان تاریخ تولد در شناسنامه علی دایی ثبت شود. جالب است بدانید از کودکی او را شهریار صدا می کردند و این نام هم اکنون لقب وی در فوتبال ایران و آسیا هم شمرده می شود

شهربانو منصوریان با انتشار تصویری از خودش و خواهرش در کنار علی دایی، اعلام کرد خبرهای خوبی در راه است. گویا آن‌ها قرار است با علی دایی همکاری داشته باشند اما هنوز مشخص نیست که این همکاری در چه حوزه‌ای خواهد بود.دایی وقتی هشت ساله بود به فوتبال علاقه مند شد. او کار حرفه ای و رسمی خود را با استقلال اردبیل آغاز کرد و سپس به تاکسیرانی و بانک تجارت رفت.

سوابق تحصیلی علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌ بار بدون آن که گزینش گریبان‌گیرش شود در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. او در حال حاضر بر خلاف تصور دو فرزند دارد . اما بیشتر رسانه ها عکسهای نورا دایی فرزند دومش را منتشر کرده اند .ماجرای بر سر زبان افتادن دنیز دایی از آنجایی شروع شد که علی دایی در برنامه نود به اسم دخترش قسم خورد به جان نورا نمی بخشم . اما مایلی کهن در جواب گفت بهتر است بگوید به جان دنیز نمی بخشم . بر این اساس ماجرای همسر سابق علی دایی بر سر زبانها افتاد .

علی دایی

 سوابق ورزشی علی دایی

نقطه عطف فوتبال او در ایران پیوستن به پرسپولیس در سال ۷۳ بود. علی دایی اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در بوندسلیگای آلمان است. این اتفاق وقتی افتاد که در سال ۷۶ به دنبال درخشش خیره کننده در جام ملت های ۹۶ به تیم بوندسلیگایی آرمینیا بیله فلد پیوست. افتخار بزرگ او یک سال بعد از پیوستن به بیله فلد رقم خورد یعنی وقتی که با قراردادی معادل یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در آن زمان به بایرن مونیخ پیوست. وی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است و آقای گل بی منازع جهان به شمار می رود.خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد؛ او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

علی دایی

علی دایی سفیر یونیسف٬ بازیکن سابق باشگاه‌های تاکسیرانی تهران، بانک تجارت، پرسپولیس، السد قطر، آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صبا باطری، سایپا البرز و سرمربی کنونی تیم پرسپولیس تهران است. وی همچنین سابقه عضویت در کمیته فوتبال فیفا را داردفرزند اول وی در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد. علی دائی علاوه بر فوتبال، در تجارت نیز موفق بوده‌است وگرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است.علی دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان سازی نیز فعالیت دارد. علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه(هنرستان کار و دانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته‌است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می‌باشد.

علی دایی

همچنین با انجام ۱۴۹ بازی ملی رکورددار بیشترین تعداد بازی در تیم ملی فوتبال ایران است. علی دایی که در دانشگاه صنعتی شریف مهندسی متالوژی خوانده در سال ۸۶ از سوی فیفا به عنوان بیست و ششمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان معرفی شد. دایی نه تنها از لحاظ عناوین فردی و تیمی پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران به شمار می رود که ثروتمندترین نیز هست. او یکی از سرمایه دارهای بزرگ ورزش به شمار می آید که البته همیشه دستی هم در کار خیر دارد. دایی هم اکنون ساکن نیاوران است.

مهریه عجیب همسر علی دایی

از آنجا که‌ خانواده‌ همسرم‌ دارای‌ اعتقادات‌ارزشمند اسلامی‌ هستند، مهریه‌شان‌ مانند مهریه‌ حضرت‌فاطمه‌ (س‌)، «آب‌» است.

خیلی‌ها فکرمی‌کردند که‌ مهریه‌ همسرم‌ سکه‌های‌ زیادی‌ است‌،به‌ قول‌ این‌ جدیدی‌ها… اما با تفاهمی‌ که‌ بین‌ مابود، چرا که‌ مهریه‌ ضامن‌ خوشبختی‌ نیست‌،بلکه‌صداقت‌ها و حسن‌ نیت‌ها، زمینه‌ساز یک‌ زندگی‌مشترک‌ است‌. وی‌ در رابطه‌ با مهمانان‌ جشن‌ازدواج‌ می‌گوید: البته‌ جشن‌ ازدواجم‌در تهران‌ برگزار شد و افراد خانواده‌ام‌ از اردبیل‌ به‌ تهران‌ آمدند، همچنین‌ بیشتر دوستانم‌در تهران‌ هستند و به‌ همین‌ خاطرباید در تهران‌برگزار می شد.

علی دایی